آغاز دهه فجر در کانون شماره یک بیرجند با نمایشگاه «دستان کوچک»

هم‌زمان با آغاز دهه فجر، نمایشگاه «دستان کوچک» در مرکز فرهنگی هنری شماره یک بیرجند افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، همزمان با 12بهمن 1393 و آغاز سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 1 بیرجند توانمندی‌های هنری خود را در قالب نمایشگاهی با عنوان « دستان کوچک » به نمایش گذاشتند.
عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامی یک نعمت‌ الهی است که خداوند آن را به مردم مسلمان ایران عطا کرد تا در آسایش و آرامش زندگی کنند.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی امانتی است که بزرگ‌ترها آن را به کودکان و نوجوانان امروز می‌سپارند و شما عزیران باید قدردان این انقلاب باشید، باید با فلسفه انقلاب اسلامی و اندیشه‌ی مبازرانی که برای به ثمر رسیدن این انقلاب از جان خود گذشتند، آشنا شوید.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی و رییس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجراستان، خطاب به دانش آموزان مدرسه پسرانه فرزان بیرجند که در این مراسم حضور داشتند، گفت: شما دانش‌آموزان با کسب علم و دانش بیشتر می‌توانید به آبادانی و پیشرفت انقلاب اسلامی کمک کنید.
صمدی با اشاره به این‌که حضور کودکان و نوجوانان در مراسم گرامی‌داشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بسیار مؤثر است، خاطر نشان کرد: شرکت کودکان و نوجوانان همراه با خانواده در برنامه‌های دهه فجر به ویژه مراسم با شکوه راه‌پیمایی 22 بهمن، شکست سختی برای دشمنان ایران اسلامی خواهد بود.
 رییس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان در پایان سخنانش از دانش آموزان خواست: با شور و نشاط فراوان در راه‌پیمایی 22 بهمن شرکت کنند تا دشمن بداند، کوچک‌ترها در کنار بزرگ‌ترها از انقلاب اسلامی محافظت خواهند کرد.
به گفته‌ی معصومه کاظمی مربی مسؤول مرکز فرهنگی هنری شماره 1 بیرجند، نمایشگاه « دستان کوچک»  شامل آثار هنری نقاشی و سفال اعضای کانون از 12 بهمن تا 21 بهمن 1393  از ساعت 12 ظهر الی 17 عصر برای بازدید عموم دایر خواهد بود.
کاظمی در ادامه توضیح داد: در این نمایشگاه بیش از 200 اثر سفال، 70 اثر نقاشی به همراه معرفی کتاب دانستنی‌های انقلاب، کتاب‌های انقلابی موجود در کانون و شکوفه‌های انقلاب ( دانش آموزان ممتاز و کتاب‌خوان) ارایه شده است .
اجرای سرود « ای سرزمین من» و اجرای نمایش «بچه‌های انقلاب» به کارگردانی و نویسندگی حسن خسروی و هنرمندی مهدی ابراهیمی، امیر محمد قاسمی، علیرضا خدابخشی، محمد حسین خدابخشی، عارف شوشتری و رضا حسنی از جمله برنامه‌هایی بود که در آیین افتتاح نمایشگاه دستان کوچک با هنرمندی اعضای نوجوان پسر مرکز شماره یک بیرجند به اجرا درآمد.