احداث مرکز فرهنگی هنری در شهرستان زیرکوه ضروری است

حجت‌اله خان‌زاده فرماندار شهرستان مرزی زیرکوه در دیدار با مدیر کل کانون خراسان جنوبی از پی‌گیری‌ های جدی احداث کانون برای کودکان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی،  فرماندار شهرستان زیرکوه با بیان این‌که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش مهمی در غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان دارد، گفت: برای راه اندازی یک مرکز فرهنگی هنری در شهرستان زیرکوه پی‌گیری‌های لازم را برای جذب اعتبارات انجام خواهد داد.
خان‌زاده که خود از اعضای قدیمی کانون بوده است، خاطر نشان کرد: فلسفه وجودی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همواره برای توجه بیشتر به شناسایی و کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان  قابل ستایش است و کودکانی که در مناطق مرزی زندگی می‌کنند،  به وجود فضاهای فرهنگی نیاز دارند تا تحت پوشش فعالیت‌های فرهنگی، هنری وادبی قرارگیرند.
فرماندار شهرستان زیرکوه در ادامه سخنانش با اشاره به این‌که 73 درصد جمعیت این منطقه روستایی است، پیشنهاد کرد: کانون با مسؤولیت دهیاری‌ها خدمات کتاب‌رسانی به کودکان روستایی انجام دهد.
پیش از سخنان فرماندار زیرکوه عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی، طی سخنانی
گفت: رسالت کانون خدمت به کودکان و نوجوانان است  و همواره تلاش می‌کند تا با راه اندازی و ساخت مراکز فرهنگی هنری،  خدمات فرهنگی خود را برای کودکان و نوجوانان گسترش دهد.
صمدی اضافه کرد:  پس از زلزله شهرستان زیرکوه در سال 76 کتاب‌خانه سیار روستایی در این شهرستان آغاز به کار کرد و در حال حاضر کودکان 21 روستا از خدمات این کتاب‌خانه بهره‌مند می‌شوند.
عبدالرضا صمدی طی سفر به شهرستان زیرکوه طی دیدارهای جداگانه با حامد خزاعی شهردار اسفدن دیدار و گفت‌وگو کرد و از فرهنگ‌سرای اسفدن بازدید کرد.
فرهنگ‌سرای شهرستان اسفدن پس از زلزله سال 76 شهرستان زیرکوه توسط انجمن حمایت از حقوق کودکان ساخته شده است.
این فرهنگ‌سرا در حال حاضر خدمات خود را برای  600 عضو کودک و نوجوان  ارایه می کند و مجهز به هشت‌هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف اجتماعی، فلسفی، دینی ، علمی و هنری است.
در این بازدید از سوی مدیر کل کانون استان مجموعه سه جلدی کتاب دانستنی‌های اسلامی برای نوجوانان و 50 جلد رمان به فرهنگ‌سرای اسفدن اهدا شد.
 هم‌چنین مدیر کل کانون در ادامه سفر به شهرستان زیرکوه که با همراهی عذرا شهریاری و فریده سلامیان کارشناسان فرهنگی کانون استان صورت گرفت، به دو روستای «مهرک و بشیران» رفت و با اعضای کتاب‌خانه سیار روستایی زیرکوه دیدار و گفت‌وگو کرد و در جریان فعالیت‌های کتاب‌خانه سیار روستایی زیرکوه قرار گرفت.
کانون خراسان جنوبی در حال حاضر با داشتن  12 مرکز فرهنگی هنری ثابت، چهار کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان‌های بیرجند، طبس، قاین، بشرویه و 2 کتاب‌خانه پستی در طبس و بیرجند به کودکان و نوجوانان خدمات فرهنگی هنری خود را ارایه می‌کند.