کد خبر: 240137
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
رمان « امیر حسین و چراغ جادو » در کانون قاین نقد شد

اعضای نوجوان مرکز فرهنگی هنری قاین در کنار مادران و نویسندگان بومی شهرشان کتاب «امیر حسین و چراغ جادو »را به نقد کشیدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، مرکز فرهنگی هنری قاین با هدف آشنایی عمیق‌تر اعضا با محتوای کتاب، تقویت قدرت بیان، مهارت تجزیه و تحلیل رمان، نشستی با عنوان نقد رمان را برگزار کرد.
  در این نشست اعضای نوجوان با همراهی مادران و حضور نویسندگان قاینی هم‌چون « سید جلال اردوان و مرتضی حسینی اسفاد» به نقد وبررسی کتاب از منظر : رنگ، جلد، جذابیت طراحی، تصویرجلد کتاب، سادگی و روانی داستان، توصیفات، ضرب‌المثل‌ها، اتفاقات داستان، شخصیت پردازی، شروع و پایان داستان پرداختند.
در کتاب « امیر حسین و چراغ جادو » امیر حسین شخصیت اول داستان که از سفر مشهد به همراه خانواده خود برمی‌گردند در شهر ترکمن صحرا برای صرف نهار می‌ایستند که امیر حسین چراغ جادو را پیدا می‌کند.
امیرحسین علاقه‌مند به کسب همه چیز بدون تلاش است و به همین دلیل غول چراغ را مجبور می‌کند که به خواسته‌های نامعقول او عمل کند، ولی غول با بیان راه‌های مختلف و ضرب المثل‌های زیاد راه درست را به او نشان دهد.
« ناروال نهنگ تک شاخ، الاکلنگ کودکی، شکارچی کوسه کر» از مجموعه کتاب‌های رمان نوجوان امروز  است که طی سال 1393 در مرکز فرهنگی هنری قاین مورد  نقد و بررسی قرار گرفته است.