دیدار اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری  بیرجند با جانباز انقلاب

جمعی از اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری بیرجند، با حضور در منزل علی دوستی از ایثارگری‌های این جانباز سرافراز هشت سال دفاع مقدس تجلیل و قدردانی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، جمعی از اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری شماره 1، 2، 3 بیرجند به دیدار جانباز علی دوستی، یکی از مبارزین انقلاب در سال57 و جانباز هشت سال دفاع مقدس رفتند و با وی صمیمانه به گفت‌وگو نشستند.
جانباز دوستی در جمع اعضای کانون گفت: من دوران سربازی‌ام رادر دربار شاه خائن گذراندم و با بسیاری از سران ارتش رژیم پهلوی ارتباط داشتم، به همین دلیل توانستم در شب 22 بهمن 1357 در حالی که خدمت سربازی را به پایان رسانده بودم، به دستور شهید مظلوم بهشتی (ره) در حسینیه ارشاد تعدادی از ارتشبدهای رژیم شاه را قبل فرار از کشور دستگیر کنم.
وی اضافه کرد: در همان مدت سربازی با توجه به این‌که همسرم از اقوام حجت الاسلام محمد شهاب بود، با ایشان در قم ملاقات داشتم و ایشان آلبومی را به من نشان دادند که در آن آلبوم عکس بسیاری از کسانی را دیدم که در دربار شاه رفت و آمد داشتند و من تا آن روز دلیل حضور آنان را نمی دانستم و شهید شهاب گفت: این افراد جمعی از همین مردمی هستند که برای پیروزی انقلاب تلاش می‌کنند، از آن روز به بعد من رابط دربار شاه شدم و خبرها را به شهید شهاب می‌رساندم.
جانباز دوستی به خواست یکی از اعضا به بیان خاطرات خود در دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: سال‌ها قبل که قرار بود کنگره سرداران شهید در بیرجند برگزار شود،  به منظور جمع‌آوری و ضبط فیلم خاطرات خانواده معظم شهدا همکارانم نزد مادر شهید محمد علی پیشکار رفتند تا خاطرات این مادر شهید ضبط شود ولی این مادر قبول نکرد و گفت: فرزند شهیدم را به خواب دیده ام و او از من خواسته هرگز درباره زندگی فرزندم با کسی صحبت نکنم.
وی در ادامه گفت: چند روز بعد به اصرار من این مادر جلوی دوربین قرار گرفت و گفت‌وگو انجام شد، اما پس از پایان فیلم‌برداری متوجه شدیم تنها سوالات ما ضبط شده و بخش‌هایی که مادر شهید درباره شهید صحبت کرده است، هیچ فیلمی ضبط نشده  و تعجب همه را در آن برنامه برانگیخت.
جانباز دوستی که یکی از مبارزین انقلابی در سال های 57 است، با حضور در جبهه‌های جنگ در عملیات والفجر 8 به درجه رفیع جانبازی نایل آمد.
اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری بیرجند در این دیدار با  زبان  شعر و خوانش قطعه‌های ادبی از ارادت خود به انقلاب‌اسلامی سخن گفتند و با یک‌دیگر هم پیمان شدند، با کسب علم و دانش پاسدار خون شهیدان و دلاور‌مردی‌های  جانبازان  انقلاب اسلامی  باشند.