دیپلم افتخار مسابقه بین‌المللی نقاشی هند به عضو هنرمند کانون نهبندان  اهدا شد

مهدی سابقی عضو نوجوان موفق مرکز فرهنگی هنری نهبندان، در محل فرمانداری دیپلم افتخار مسابقه نقاشی «یانگ اینویز» هند را دریافت کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی،  طی دیدار عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عباس ابراهیمی سرپرست فرمانداری نهبندان و حسین پرنده مدیر آموزش و پرورش این شهر، دیپلم افتخار مسابقه بین المللی نقاشی «یانگ اینویز»هند در محل فرمانداری، به مهدی سابقی عضو هنرمند مرکز فرهنگی هنری نهبندان اهدا شد.
 فرماندار نهبندان در این دیدار گفت: شهرستان نهبندان دارای ظرفیت‌های فراوانی است که این عضو هنرمند کانون توانست به زیبایی آسبادهای این شهر را در نقاشی‌اش معرفی کند.
ابراهیمی اضافه کرد:  شهرستان نهبندان کودکان و نوجوانان با استعدادی دارد که نیازمند توجه بیشتری هستند تا  بتوانند با درک صحیح از مسایل فرهنگی در دوران کودکی، روزهای روشنی را برای شهر و دیار خود رقم بزنند.
فرماندار نهبندان با بیان این‌که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مکمل خوبی برای آموزش و پرورش است، خاطر نشان کرد: اهداف مشترک این دو مجموعه فرهنگی می‌تواند زمینه بروز خلاقیت‌ها را در کودکان و نوجوانان فراهم کند.
عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، پیش از سخنان فرماندار نهبندان، گفت: بیان ارزش‌ها و آموزه‌های دینی و اخلاقی از رسالت‌های انقلاب اسلامی است و ما نیازمند آن هستیم که در حوزه فرهنگ و هنر با تلاش بیشتر آموزه‌های اسلامی را به نمایش بگذاریم.
مدیر کل کانون استان با بیان این که ملت ایران دارای پیشینه فرهنگی درخشانی است، تصریح کرد:  مسؤولان فرهنگی وظیفه دارند برای رشد و شناسایی استعدادهای کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی کنند تا در آینده شاهد حضور دانشمندان، شاعران و هنرمندانی باشیم که ارزش‌های دینی و اسلامی را به دنیا معرفی می‌کنند.
صمدی اضافه کرد: پرورش و کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان به زمان و مکان محدود نیست و می‌توان در دورترین مناطق کشور امکان پرورش استعداهای کسانی را فراهم کرد که اگرچه امروز کوچک هستند در آینده در سرنوشت جامعه تأثیرگذار خواهند بود.
مدیر کل کانون یادآور شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نیم قرن تجربه فعالیت برای کودکان، صاحب تجربیات موفقی در عرصه‌های داخلی و بینالمللی است و همواره تلاش می‌کند تا کودکان با حضور در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی بتوانند مسیر صحیح زندگی را طی کنند.
وی خاطر نشان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا به منظور ترویج فرهنگ صلح و دوستی، برقراری ارتباط صحیح، حفظ منابع موجود در محیط زیست مسابقات هنری برگزار می‌کنند که همراه با دوستی و کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان است.
صمدی با اشاره به این‌که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نماینده ایران در جشنواره‌های متنوع هنری در کشورهای مختلف دنیا است، خاطر نشان کرد : کودکان و نوجوانان ایرانی افتخارات زیادی را با کسب مدال و دیپلم افتخار به نام خود  در عرصه‌های بین المللی ثبت کرده‌اند.
صمدی در ادامه گفت: استان خراسان جنوبی  سابقه‌ی درخشانی با حضور در مسابقات هنری دارد و تلاش ما بر این است تا بتوانیم با توجه به مسایل سیاسی که وجود دارد زمینه حضور کودکان و نوجوانان ایرانی را  در عرصه‌های بین‌المللی بیشتر از قبل فراهم کنیم.
مدیر کل کانون در پایان، ضمن تقدیر از مهدی سابقی عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری نهبندان که با پشت‌کار و تلاش‌های خالصانه‌ی مربیان خود توانست دیپلم افتخار مسابقه بین‌المللی نقاشی« یانگ اینویز» هند را کسب کند، گفت: این نوجوان نهبندانی با  به تصویر کشیدن« آسبادهای خوان‌شرف نهبندان » به همراه پوشش محلی مردم این منطقه، یکی دیگر از جلوه‌های ایرانی و اسلامی را به نمایش گذاشت و نقاشی او در بین چهار هزار و پانصد نقاشی از 13 کشور جهان دیپلم افتخار این مسابقه را به خود اختصاص داد.
در همین حال حسین پرنده مدیر آموزش و پرورش نهبندان طی سخنان کوتاهی، با قدردانی از توجه کانون به موفقیت‌های کودکان و نوجوانان گفت: کار برای دانش آموزان به ویژه در بخش‌های فرهنگی، هنری بسیار دشوار است.
پرنده با تأکید بر این‌که کانون از آموزش و پرورش جدا نیست، گفت: امروزه دشمن با تهاجمات فرهنگی و استفاده از تکنولوژی به سراغ دانش آموزان می‌آید و ما وظیفه داریم به این عزیزان آگاهی های لازم را ارایه کنیم تا نگران آینده نباشیم.
مدیر آموزش و پرورش نهبندان تصریح کرد: کانون و آموزش و پرورش می‌توانند در کنار یکدیگر فعالیت‌های آموزشی و هنری را کامل کنند و برای کسب موفقیت‌های بیشتر دانش‌آموزان و شناسایی استعدادهای آنان برنامه‌ریزی کنند.
در پایان این دیدار مهدی سابقی عضو 12 ساله مرکز فرهنگی هنری نهبندان، دیپلم افتخار مسابقه بین‌المللی نقاشی« یانگ اینویز» هند را از دستان مادرش دریافت کرد، هم‌چنین مدیر کل کانون استان به رسم یادبود لوح تقدیر و هدیه‌ای به این عضو هنرمند اهدا کرد.
در ادامه سفر مدیر کل کانون استان به شهرستان نهبندان که با همراهی ویدا بزّی کارشناس آفرینش‌های ادبی و فریده سلامیان کارشناس فرهنگی کانون استان صورت گرفت،  از مرکز فرهنگی هنری نهبندان بازدید شد.
مدیر کل کانون استان در این بازدید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های کانون برای ارایه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی به کودکان و نوجوانان در شهرستان نهبندان تأکید کرد.
صمدی با بیان این‌که فعالیت‌های فرهنگی با استمرار در سایه فرایند ارتباطی، با ارزش می‌شود، گفت: توجه به برنامه‌ریزی بر اساس نیازهای شناسایی شده در مرکز و فراهم آوردن زمینه اطمینان خاطر برای والدینی که فرزندانشان عضو کانون هستند، به موفقیت و داشتن رضایت قلبی از انجام فعالیت‌ها کمک می‌کند.
در همین حال مدیر کل کانون استان و کارشناسان فرهنگی و ادبی استان با مربیان مرکز فرهنگی هنری نهبندان به گفتگو نشستند و برای حضور مستمر و ارزشمند کودکان و نوجوانان در کانون با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.