جشن غدیر در مراکز فرهنگی هنری شماره 1 بیرجند، فردوس و سرایان

اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون خراسان جنوبی با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع عید بزرگ غدیر را در کنار مربیان و خانواده‌های خود جشن گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، ویژه برنامه «عطر غدیر» در مرکز فرهنگی هنری شماره یک بیرجند به همت اعضای هنرمند کانون برگزار شد تا پیام شادی غدیر گوش میهمانان را نوازش دهد و همه در «جشن غدیر» سهیم شوند.
ویژه برنامه «عطر غدیر» در مرکز فرهنگی هنری شماره یک بیرجند با برنامه‌های شادی هم‌چون: ضرب نوازی و تنبک نوازی، اجرای سرود و نمایش، پخش نقل و شیرینی توسط اعضای سید مرکز، معرفی واقعه تاریخی غدیر، نوازندگی، پخش کلیپ فعالیت‌های مرکز در تابستان، اهدای جوایز مسابقه کتاب‌خوانی فصل همراه شد و عطر خوش غدیر را در فضای کانون شماره یک بیرجند ماندگار شد.
 
جشن پروانه ها در کانون سرایان و تقدیر از مربیان تابستانی
در آستانه عید فرخنده غدیر اعضای مرکز فرهنگی هنری سرایان در کنار مربیان تابستانی و مادران خود جشن پروانه‌ها را برگزار کردند.
در ابتدای این برنامه، واقعه غدیر و اعمال خاص این روز توسط مربیان بیان شد و در ادامه «جشن پروانه‌ها» با اجرای سرود، مولودی‌خوانی، شعرخوانی غدیر، اجرای مسابقه‌های شاد،اهدای جوایز مسابقه کتاب‌خوانی فصل و تقدیر از مربیان تابستانی کانون سرایان همراه شد.
هم‌چنین پروانه‌های رنگارنگی که با روش کاغذ و تا توسط اعضا ساخته شده بود، میهمان دستان حاضرین شد و با خوانش دعای فرج این جشن پایان یافت.
 
جشن غدیر در کانون فردوس
هم‌زمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر و به منظور بزرگ‌داشت این روز اعضای مرکز فرهنگی هنری فردوس جشن غدیر را برگزار کردند.
در این جشن پس از بیان واقعه غدیر اعضای هنرمند کانون فردوس به نام‌های:  امیر حسین شعربافیان، محمد نزاد سیروس، احمد رضا شریفی، محسن دری‌نیا، مصطفی اتفاقی تئاتر کاغذی «قیچی که دنبال کار می گشت » از سری کتاب‌های کانون پرورش فکری و نوشته خانم منیره هاشمی را اجرا کردند.
خوانش اشعار غدیر، اهدای سبدهای گل دست ساز اعضا و پذیرایی با نقل و شیرینی از دیگر برنامه‌های این جشن بود.