هم اندیشی دستگاه‌های اجرایی استان خراسان جنوبی برای هفته ملی کودک

دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی در دفتر مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گردهم آمدند تا برنامه‌های هفته ملی کودک در استان خراسان جنوبی هرچه با شکوه‌تر برگزار شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، عباس ابراهیمی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در این نشست گفت: در ابعاد مختلف رشد کودک توجه به بعد عاطفی کودکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و زیرا اگر کودک از سلامت عاطفی برخوردار نباشد، سلامت روانی و عقلی او دچار مشکل خواهد داشت.
ابراهیمی تصریح کرد: در حال حاضر کودکان جامعه امروز مشکلات عاطفی زیادی دارند و این مشکل به دلیل مشغله‌های زیاد پدران و مادران به وجود آمده و لازم است خانواده‌ها، بهزیستی و آموزش و پرورش تلاش کنند تا زمینه رشد عاطفی در زندگی کودکان فراهم شود.
انعطاف پذیری یکی از ویژگی‌های شخصیتی کودکان است و آنان  از خانواده و هم سن و سالان خود تأثیر پذیری زیادی دارند، بنابراین باید به توانایی‌ها و نیازهای کودکان توجه کرد.
 مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تصریح کرد: کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی در حوزه‌های بین المللی، کشوری و استانی موفقیت‌های زیادی کسب کرده‌اند، ما باید به این عزیزان افتخار کنیم و نسبت به معرفی آنان به عنوان الگوهای موفق در هفته ملی کودک ‌برنامه‌ریزی کنیم.
  ابراهیمی در پایان سخنانش از تمامی سازمان‌ها و مدیران خواست برای برگزاری هرچه بهتر هفته ملی کودک و بزرگ‌داشت آن تلاش کنند.
 
مدیران از توان‌مندی های کودکان و نوجوانان استفاده کنند
عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نشست بخشی از سخنانش را به ارایه پیشنهاداتی برای کودکان و نوجوانان اختصاص داد و گفت: حیات هر جامعه به کودکان و نوجوانان بستگی دارد و ما وظیفه داریم برای رشد توان‌مندی‌ها و استعدادهای آنان تلاش کنیم.
مدیر کل کانون استان خطاب به همه‌ی مدیران گفت: کودکان و نوجوانان توان‌مندی‌ها و استعدادهای ارزشمندی دارند که باید مدیران امروز برای رشد و پرورش شخصیت و بهره‌برداری از این استعدادهای این عزیزان تلاش کنند و تلاش خود را در حوزه کودک و نوجوان مورد ارزیابی قرار دهند.
وی هم‌چنین گفت: در شرایط فعلی سندی برای رشد و تعالی کودکان و نوجوانان تنظیم نشده است و باید کارگروه کودک و نوجوان یک‌بار دیگر تشکیل شود و به طور جدی حقوق کودکان و نوجوانان پی‌گیری شود.
تشویق و تقدیر از فرزندان کارکنان دستگاه‌های اجرایی در هفته ملی کودک از دیگر پیشنهاداتی بود که مدیر کل کانون استان در این نشست ارایه کرد.
صمدی تأکید کرد: حقوق کودکان از جمله مباحثی است که در فرهنگ اسلامی به آن توجه خاص شده است و رفتار پیامبر مکرم اسلام (ص) و دیگر ائمه معصومین نشان دهنده آیین نامه‌ی است که ما باید چگونه با کودکان و نوجوانان رفتار کنیم.
مدیر کل کانون استان اظهار امیدواری کرد با توجه به پیمان نامه حقوق کودک که در این نشست تقدیم همه میهمانان شد، بتوانیم برای رشد و تربیت کودکان و نوجوانان ایران اسلامی با همدلی و همراهی سازمان‌ها تلاش کنیم تا آنان در مسیر سعادت قرار گیرند.
در ادامه مدیران دستگاه‌های اجرایی حاضر در این نشست با اعلام همکاری در اجرای برنامه‌های هفته ملی کودک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به بیان برنامه ‌های خود پرداختند.
سید محمد حسینی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش، حسن اکبری معاونت اجرایی شهرداری بیرجند، سرگرد جعفر شفیعی جانشین معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی، احمد سیف مدیر روابط عمومی صدا و سیما، علیرضا نصرآبادی معاون منابع طبیعی و آبخیزداری، مصطفی شفائی رییس اداره امور فرهنگی فرهنگ و ارشاد، علی اکبر نخعی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، علیرضا موهبتی معاون اجتماعی بهزیستی ، زهرا رضایی ملکوتی کارشناس میراث فرهنگی، زهرا امینی نسب کارشناس مسؤول سلامت خانواده دانشگاه علوم پزشکی و فرشته روح‌بخش کارشناس مسؤول استانداری از جمله میهمانان نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی هفته ملی کودک بودند.