برای ارتقای فرهنگ  همه باید تلاش کنند

دنیا در زمینه فرهنگ برای صد سال آینده خود برنامه دارد، باید برای ارتقای فرهنگ همه از کوچک و بزرگ تلاش کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمد حسینی،   ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به این‌که برای ارتقای فرهنگ نیازمند برنامه هستیم گفت: دنیا در زمینه فرهنگی برای 100 سال آینده برنامه دارد و ما نیز باید برنامه داشته باشیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: عده‌ای برای اثبات فرهنگ خودشان برنامه دارند، اما عده‌ای با نگاه استکباری و استثماری برای آسیب رساندن به فرهنگ دیگران تلاش می‌کنند و ما باید در برابر هر کدام از این نگاه‌ها برنامه داشته باشیم.
حسینی در ادامه گفت: مسؤولان فرهنگی باید به فضای فرهنگی، گفتمان فرهنگی و ارتباطات فرهنگی توجه کنند زیرا دشمن می‌خواهد فرهنگ خودش را به ما تحمیل کند.
وی اضافه کرد: یکی از مشکلات جدی در صحنه رقابت این است که به جای آن‌که خود را اثبات کنیم به تخریب دیگران می‌پردازیم و ما باید قدم اول را برای معرفی فرهنگ و دین خود برداریم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: در زمینه فرهنگی باید از کودکان و نوجوانان تا متولیان دانشگاه در این عرصه تلاش کنند.
وی تأکید کرد:  حال که عده‌ای می‌خواهند فرهنگ دین و اسلام را بی‌خاصیت کنند و از بین ببرند، برای این نگاه باید برنامه داشته باشیم و اگر بی‌برنامه‌ جلو برویم، موفقیتی نخواهیم داشت.
حسینی خاطرنشان کرد: در زمنیه فرهنگی تعدد فرهنگی باید رفع شود در غیر این‌صورت سرمایه اجتماعی جامعه آسیب می‌بینند.
در ادامه حسینی ضمن قدردانی از زحمات صادقانه مدیر کل کانون خراسان جنوبی طی 9 سال گذشته گفت: عبدالرضا صمدی فردی متین، آرام و بی‌آلایش بود که بدون حاشیه خدمات ارزنده‌ای به کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ارایه کرد.
در این آیین که با حضور مناف یحیی پور معاونت تولید کانون، عبدالحمید شهسواری مشاور اجرایی مدیرعامل کانون، رحمان خدمتگذار مدیر کل حوزه استانداری خراسان جنوبی، احمد محبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد سید علیرضا موسوی نژاد معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، کارکنان کانون استان و تنی چند از دیگر مسؤولین استانی برگزار شد،  استاندار خراسان جنوبی از تلاش‌های عبدالرضا صمدی با اهدای لوح تقدیر قدردانی کرد.
 با برگزاری این مراسم طاهره حمیدی به عنوان مدیر کل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان‌جنوبی معرفی و عبدالرضا صمدی پس از 9 سال مدیریت کانون را به او سپرد.