کتاب  «کلاس فرشته»  تجربه‌های خلاق کارگاه‌های ادبی خراسان جنوبی رونمایی شد

طی مراسمی با حضور محمد رضا سنگری پژوهش‌گر و نویسنده کشوری، کتاب «طرح‌ها و تجربه‌های خلاق کارگاه‌های ادبی» در بیرجند رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، مجموعه طرح‌های برتر کلاس‌های نوشتن خلاق مکاتبه‌ای واحد آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری خراسان جنوبی با عنوان «کلاس فرشته» امروز با حضور محمد رضا سنگری نویسنده و پژوهشگر دینی و طاهره حمیدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی رونمایی شد.
ویدا بزّی کارشناس آفرینش‌های ادبی اداره کل کانون خراسان جنوبی درباره انتشار کتاب «کلاس فرشته» گفت: این کتاب شامل تعدادی از طرح‌های کارگاه‌های ادبی با محوریت پرورش حواس آمادگی برای نوشتن آشنایی با تجربیات برتر مربیان ادبی در راستای مستندسازی تجربیات و بهره برداری در آینده منتشر شده است.
بزّی اضافه کرد: در کتاب«کلاس فرشته » 21 طرح خلاق طرح ادبی و شش پاسخ مربی مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی در این کتاب گنجانده شده است و بخشی از این کتاب توسط مربیان ادبی کامل شده است.
در ادامه این مراسم  تعدادی از اعضای کارگاه‌های ادبی به خوانش دلنوشته‌های ادبی خود در قالب قطعه، شعر و داستان و با مضامین مذهبی و دینی پرداختند.
محمد رضا سنگری  نیز در این نشست صمیمی پس از خوانش آثار اعضا، گفت: در حوزه شعر دینی دو نوع شعر نیایشی و شعر ستایشی داریم و ‌کودکان نباید به دنبال سرودن اشعار طولانی باشند بلکه باید احساس خود را حتی در دو یا سه بیت بیان کنند.
وی با بیان اینکه کم‌رنگ‌ترین قلم از پررنگ‌ترین حافظه‌ها قوی‌تر است، خاطر نشان کرد: کودکان باید آفرینش‌های ذهنی خود را در اولین فرصت یادداشت کنند.
نویسنده و پ‍ژوهشگر دینی کودکان و نوجوانان یکی از راه‌های موفقیت و جذابیت در متن ادبی را شخصیت دادن به اجسام دانست و گفت: یکی از زیبایی‌ها این است که در حوادثی که اتفاق می‌افتد به اجسام و پدیده‌ها شخصیت دهیم و از زبان آنها داستان را روایت کنیم.
سنگری خاطرنشان کرد:‌ بازنویسی نوشته در متن‌های ادبی بسیارمهم است چراکه به دنبال بازخوانی و بازنویسی بسیاری از نواقص اثر ادبی برطرف می‌شود.
عضو هیئت مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه گفت: در این جهان همه چیز در غیب است و با نگاه دوباره و دقیق به موضوعات می توان به شهود رسید.
وی ادبیات و هنر را « درنگ، نیرنگ، رنگ و فرهنگ» دانست و گفت به کار بردن این چهار عنصر به خلق یک اثر هنری و ادبی با ارزش منجر می شود.