بچه ها، قدر کانون را بدانید

فرماندار بیرجند خطاب به اعضای کانون گفت: امروز که شرایط برای حضورتان در کانون فراهم است، قدر بدانید. زیرا هرچقدر بزرگ‌تر شوید و وارد اجتماع شوید، بیشتر به تأثیر و اهمیت کانون پی می‌برید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، در نخستین روزهای آغاز فصل تابستان علی ناصری فرماندار بیرجند، از مراکز فرهنگی هنری شماره یک و سه بیرجند بازدید کرد و از نزدیک در جریان چگونگی برگزاری کلاس‌های تابستانی در کانون قرار گرفت.
فرماندار بیرجند پس از بازدید طی نشستی صمیمی با جمعی از اعضای موفق کانون شماره سه بیرجند، گفت: امروز آنچه دیدم، بیان‌گر آن است که اعضای کانون آنقدر توان‌مند هستند که می توانند، هر کدام خودشان یک مربی باشند، مربیانی که به هم‌سن و سالان خود آموزش می‌دهند چگونه اوقات فراغت خود را سپری کنند و این نتیجه وقت گذاشتن کانون و مربیان برای کودکان و نوجوانان است.
ناصری اضافه کرد: من خودم یکی از اعضای قدیمی کانون هستم و معتقدم کانون با آموزش‌های هدف‌مند، نقش مؤثری در شکل دهی افکار، توان‌مندی و خلاقیت کودکان و نوجوانان دارد.
وی خاطر نشان کرد: بسیاری از افراد هنرمند و موفق در عرصه‌های هنری ، تئاتر و سینما یا از کانون شروع کرده‌اند و یا با کانون همکاری کرده‌اند و امروز در بهترین موقعیت‌های فردی و اجتماعی در جامعه خدمت می‌کنند.
فرماندار بیرجند با اشاره به سابقه‌ی خوب کانون در بین خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان گفت: کانون جایی است که می‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد، وظیفه ما مسؤولین حمایت از کانون است، باید زیر ساخت‌ها را بر اساس نیاز تقویت کنیم تا کودکان و نوجوانان بیشتری بتوانند از کانون استفاده کنند.
ناصری با بیان این‌که یکی از وظایف اصلی کانون شکوفایی خلاقیت است، گفت: وقتی دانش آموزان با خاطری آرام وارد کانون می‌شوند و خلاقیت‌های خود را در فضایی خارج از درس و مدرسه شکوفا می‌کنند، ذهنشان برای پذیرش مطالب درسی آماده می‌شود و نقش مثبت کانون فراهم شدن زمینه‌ی یادگیری بهتر است.
وی تأکید کرد: کانون کمک بسیار بزرگی به رفع مشکلات یادگیری و اجتماعی دانش آموزان کرده است و این به دلیل آن است که کانون زمینه بروز خلاقیت‌های دانش آموزان را در فضایی خارج از درس و مدرسه فراهم کرده است.
فرماندار بیرجند خطاب به اعضای کانون گفت: نقطه آغاز موفقیت همین جاست، قدر کانون را بدانید، همیشه اعضای کانون حضور متفاوتی در بین هم‌سن و سالان خود داشته‌اند و این تفاوت را شما حتی در دانشگاه احساس خواهید کرد.
کانون خلاء کمبود وقت خانواده‌ها را در زمینه اوقات فراغت کودکان و نوجوانان پر می کند و اگر می خواهیم فرهنگ فرزندان ما ارتقاء یابد ، امروز باید برنامه‌ریزی کنیم زیرا آینده کشور در دستان همین بچه‌های امروز است.
ناصری در جمع اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره سه بیرجند برای رفع مشکلات موجود در کانون قول مساعد داد.
فرماندار بیرجند در ادامه بازدید از مراکز فرهنگی هنری بیرجند، به کانون شماره یک بیرجند رفت و گفت: من عضو قدیمی همین مرکز بودم و در سال 1370 دیگر کتابی در قفسه کتاب‌خانه کانون نبود که من آن رانخوانده باشم.
ناصری در میان قفسه‌های کتاب، به جستجوی کتاب‌هایی هم‌چون:« لک لک ها بر بام، خواهران غریب، براداران شیر دل و کلاس پرنده» پرداخت، که هنوز نام آن‌ها را به یادداشت.
وی با یاد خاطرات گذشته گفت: کانون بهترین کتاب‌های مربوط به کودکان و نوجوانان را توسط بهترین مترجم ها ترجمه کرد که در حال حاضر موجود و قابل تقدیر است.
هم‌چنین در این بازدید‌ها طاهره حمیدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی گزارشی از فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون در سطح استان به ویژه بیرجند بیان کرد وگفت: دیدارهای مسؤولین با کودکان احساس تعلق مسؤولین را با کودکان بیشتر می‌کند و بچه‌ها امیدوارند که به همت عالی مسؤولان دلسوز، کودکان و نوجوانان بیشتری از خدمات فرهنگی هنری کانون بهره‌مند شوند.
حمیدی در ادامه گفت: کانون با داشتن مربیان توان‌مند و متخصصی که در سطح مراکز دارد تلاش می‌کند تا هیچ فعالیتی جدا از مطالعه کتاب و کتاب‌خوانی انجام نشود و همواره کودکان و خانواده‌ها را به مطالعه کتاب دعوت می‌کند.
فرماندار بیرجند در پایان برنامه‌ی بازدید خود از مراکز شماره 1 و 3 بیرجند از زمین مرکز فرهنگی هنری شماره 4 بیرجند، واقع در شمال شهر بیرجند دیدن کرد و قول داد برای تخصیص اعتبار آن اقدامات لازم را انجام دهد،‌هم‌چنین بخشی از خانه فرهنگ خیابان شعبانیه بیرجند را به کانون اختصاص دهد.