کلنگ ساخت چهارمین مرکز فرهنگی هنری بیرجند به زمین زده شد

چهارمین مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیرجند در منطقه مهرشهر با حضور فرماندار، شهردار، مسؤولان و جمعی از کودکان و نوجوانان کلنگ‌ زنی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، هم‌زمان با اولین روز از هفته دولت انتظارِ کودکان و نوجوانان محله‌ی مهر شهر بیرجند پایان یافت و طی مراسمی با حضور فرماندار و شهردار بیرجند و دیگر مسؤولان، کلنگ ساخت چهارمین مرکز فرهنگی هنری در بیرجند به زمین زده شد.
علی ناصری فرماندار بیرجند ضمن تبریک آغاز هفته دولت، گفت: توجه به خلاقیت کودکان و نوجوانان و ترویج فعالیت‌هایی که آنان را با فکر کردن و اندیشیدن همراه می‌کند، بسیار ضروری است.
فرمانداربیرجند که از اعضای قدیمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، اضافه کرد: قراراست مرکز فرهنگی هنری شماره 4 بیرجند با 700 متر زیربنا طی سه سال برای بهره برداری آماده شود و با توجه به ضرورت احداث این مجموعه برای کودکان و نوجوانان در این منطقه، در سال آینده اعتبار بیشتری برای تکمیل آن در نظر خواهیم گرفت.
ناصری با بیان این‌که یک‌هزار و 700 متر مربع مساحت زمین مرکز فرهنگی هنری شماره چهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، گفت:  این زمین در خیابان مهرشهر با همت اداره راه و شهرسازی به کانون واگذار شد و به صورت پروژه آغازین در ردیف بودجه قرار گرفته است.
هم‌چنین طاهره حمیدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در این مراسم گفت: کانون مکانی برای کشف و تقویت توان‌مندی‌ها و استعداد کودکان و نوجوانان است.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی اضافه کرد: نام دیگر کانون، خانه مهربانی است تا کودکان و نوجوانان در کنار یک‌دیگر هم‌دلی و صمیمیت را با اجرای بیش از 42 فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی تجربه کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: راه اندازی و ساخت یک مرکز فرهنگی هنری در محله‌ی مهرشهر از مطالبات مسؤولان، خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان بود که به شکر خدا و دلسوزی همه مسؤولان امروز محقق شد.
وی در ادامه گفت: با ساخت چهارمین مرکز فرهنگی هنری در محله‌ی مهر شهر بیش از چهار هزار کودک و نوجوانی که می‌توانند عضو کانون شوند، برگ‌های زرین دیگری را با خلاقیت و هنرمندی خود در عرصه‌های جهانی و کشوری، بر افتخارات کانون  اضافه خواهند کرد.
 وی تأکید کرد: ساخت و تجهیز این مرکز که امروز لبخند را بر لبان  کودکان و نوجوانان نشاند، نیازمند همراهی و هم‌گرایی همه‌ی مسؤولان است تا هرچه زودتر به بهره‌برداری رسد.
حمیدی خاطر نشان کرد: تلاش ما آن است تا کودکان و نوجوانان مناطق شهری و روستایی از خدمات کانون بهره‌مند شوند و ما بتوانیم رسالت خود را در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به خوبی انجام دهیم.
 مدیر کل کانون خراسان جنوبی در پایان گفت: خوش‌بختانه طی ماه‌های اخیر توانستیم مجوز راه اندازی 8 کتاب‌خانه سیار روستایی را برای استان دریافت کنیم که در آینده نزدیک شاهد افتتاح این کتاب‌خانه‌ها در مناطق روستایی شهرستان‌های استان خواهیم بود.
 اولین کلنگ ساخت زمین مرکز فرهنگی هنری شماره چهار بیرجند ظهر روز دوم شهریور 1395 توسط علی‌رضا پیشنهاد نوجوان 15 ساله ساکن در این منطقه بر زمین زده شد.
 این مراسم با اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان پایان یافت تا برای همیشه یادشان باشد، مرکز فرهنگی هنری شماره 4 بیرجند دوستی خودش را با آنان، با کتاب‌ آغاز کرده است و مرغک کانون به تداوم این دوستی امیدوار است تا روزی که به طور رسمی چهارمین مرکز فرهنگی هنری شماره 4 بیرجند فعالیت خودش را آغاز کند.
در حال حاضر 12 مرکز فرهنگی هنری ثابت، سه کتاب‌خانه سیار روستایی و یک کتاب‌خانه سیار شهری در استان خراسان جنوبی به بیش از 24 هزار کودک و نوجوان ارایه خدمات فرهنگی هنری دارد.