گردهمایی مربیان مسؤول مراکز کانون خراسان جنوبی برگزار شد

گردهمایی کارشناسان و مربیان مسؤول مراکز فرهنگی هنری ثابت و سیار کانون استان با هدف تبیین برنامه‌های سال 96 در بیرجند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، هم‌زمان با فرارسیدن اولین روز از ماه خرداد 1396،  گردهمایی کارشناسان و مربیان مسؤول مراکز فرهنگی هنری ثابت و سیار استان در بیرجند آغاز شد تا در این دورهمی مهم‌ترین شاخص‌های برنامه ریزی سال 1396 مورد  بررسی قرار گیرد.
طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در آغاز این گردهمایی،  سال 1395 را در کانون خراسان جنوبی سال برنامه‌ریزی و رسیدن به زیر ساخت‌هایی دانست که برکات آن تا همیشه نصیب کودکان و نوجوانان این استان خواهد شد.
 
توسعه مراکز فرهنگی هنری فراگیر
حمیدی خاطر نشان کرد: راه اندازی اولین مرکز فرهنگی هنری فراگیر در مرکز استان، پاسخ به نیاز خانواده‌هایی بود که فرزندان  آنان با مشکلات جسمی و حرکتی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کردند و طی همین یک سال شاهد رضایت‌مندی این عزیزان بودیم، چرا که آرامش فرزندانشان در کنار کسب مهارت زندگی دغدغه‌ی آنان بود.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی توسعه مراکز فراگیر را در استان از جمله برنامه‌هایی دانست که  در سال 1396 به طور جدی پی‌گیری خواهد شد.
وی در ادامه سخنانش به جذب نیرو برای راه اندازی کتاب خانه های سیار  در سال گذشته اشاره کرد و از راه اندازی سه کتاب‌خانه سیار  جدید در شهرستان‌های «خوسف، نهبندان و قاین» در آینده ای نه چندان دور خبر داد.
حمیدی توسعه دایره پوشش مخاطبان کانون در مناطق روستایی و عشایری، دسترسی به کتاب و دیگر فعالیت‌های فرهنگی  به ویژه امانت کتاب را از مهم‌ترین اهداف استان در راه اندازی کتاب‌خانه‌های سیار و پستی جدید دانست. 
 
تقویت و تثبیت جایگاه محوری کانون
مدیر کل کانون استان بخشی از سخنانش را به  تقویت جایگاه محوری کانون اختصاص داد و گفت: در ادامه برنامه های سالی که  گذشت،  با توجه به سند چشم انداز کانون و سیاست های 14 گانه مدیر عامل،  نگاه فراسازمانی خود را گسترش می‌دهیم تا ثابت کنیم جایگاه تخصصی اجرای فعالیتهای ویژه کودکان و نوجوانان ، فقط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
حمیدی واگذاری  دبیری کنوانسیون حقوق کودک را از دیگر اتفاقات ارزشمند سال 1395 بر شمرد و گفت: این مسؤولیت فرصت مناسبی برای توجه مسؤولان، اولیای تربیتی و خانواده ها به  حقوق کودکان و نوجوانان است .
 
اجرای طرح کانون مدرسه روحی تازه به مراکز کانون استان بخشید
حمیدی با اشاره به اجرای طرح کانون و مدرسه در سطح مراکز کانون استان  با حضور 2210 دانش آموز از 46 مدرسه و 94 کلاس درس در پایه های دوم تا ششم ابتدایی گفت: این طرح پیوند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را مستحکم تر کرد وروح  تازه‌ای  به فعالیتهای اجرایی مراکز کانون بخشید .
مدیر کل کانون استان تصریح کرد:  حاصل حضور هدف‌مند و موثر دانش آموزان در فضای کانون اشتیاق و علاقه مندی مدیران و معلمان برای ادامه این طرح  در سال تحصیلی جدید است.
 
تولید حداقل یک فیلم کوتاه  تا پایان سال
مدیر کل کانون استان خراسان جنوبی با بیان این‌که طرح کانون نمایش در مرکز فرهنگی هنری شماره یک و فراگیر بیرجند زمینه بروز استعدادها و توان‌مندی اعضای کانون و دیگر علاقه مندان به حوزه فیلم کودک را فراهم کرد، گفت: در سال 1396 برای ساخت حداقل یک فیلم کوتاه در حوزه کودک و نوجوان برنامه‌ریزی شده است و امیدواریم شاهد این رویداد هنری جذاب برای اعضای کانون باشیم.
 
توسعه مراکز فروش استان یک ضرورت است
حمیدی در  بخش دیگری از این گردهمایی توسعه مراکز فروش محصولات کانون را در سطح استان خراسان جنوبی ضروری دانست و خاطر نشان کرد: نگاه ما به فروش محصولات کانون یک نگاه فرهنگی است و باید بستر مناسب را برای دسترسی  آسان تمامی خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان به کتاب و  محصولات کانون فراهم کنیم.
 وی اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نیم قرن گذشته بهترین محصولات فرهنگی به ویژه کتاب را در حوزه کودک و نوجوان تولید کرده است و در سال جاری تلاش ما بر آن خواهد بود تا محصولات کانون در اختیار همه‌ی خانواده‌ها قرار گیرد.
مدیر کل کانون استان از تمامی مربیان مسؤول مراکز خواست، زمینه راه‌اندازی فروشگاه  در مراکز کانون و یا نمایندگی فروش را در شهرستان‌های خود مورد بررسی قرار دهند.
محمد فیضی نماینده فروش محصولات کانون در استان خراسان جنوبی نیز با حضور در جمع همکاران کانون، آمادگی خود را برای هر نوع همکاری که منجر به معرفی بیشتر محصولات کانون در شهرستان‌ها شود، اعلام کرد.
ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های کتاب محور، جذب و پایدار سازی اعضا به ویژه اعضای نوجوان پسر، راه‌اندازی مرکز نجوم، توسعه کانون زبان در سطح استان، توسعه مراکز فروش محصولات کانون، تقویت توان‌مند سازی نیروی انسانی و ارتقای بینش علمی و عملی مربیان، تعامل با دیگر سازمان‌ها به منظور معرفی بهتر کانون، تولید و نشر آثار هنری و ادبی  و ... از دیگر مواردی بود که حمیدی به آن اشاره کرد و از مربیان مسؤول خواست در برنامه‌ریزی‌ سال 1396 برای تحقق آن اهتمام ورزند.
 در ادامه  مباحث مختلفی هم‌چون پرتال کودک، برنامه‌های فرهنگی هنری و ادبی تشریح شد و کارشناسان ستادی استان خراسان جنوبی به سوالات مربیان پاسخ دادند.