قهرمان کانونی همچنان پهلوان است

قهرمانی رقابت‌های کشتی پهلوانی کشور عنوانی است که یک مربی کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای سومین سال پیاپی از آن خود می‌کند.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مجتبی کلانتریان که هر روز خودروی کتاب‌خانه سیار کانون در شهر اسفراین استان خراسان‌شمالی را روشن می‌کند و با حرکت به‌سوی روستاهای اطراف این شهر نویدبخش روزی پر از کتاب و بازی و شادی و فرهنگ برای کودکان و نوجوانان روستایی است در عرصه‌ی ورزشی نیز در شمار قوی‌ترین قهرمانان کشتی پهلوانی ایران قرار دارد و میراث ارجمند ورزش پهلوانی را در این سرزمین کهن پاس می‌دارد.

مجتبی امسال و در سومین سال پیاپی پس از پیروزی بر تمامی حریفان خود در آوردگاه قهرمانی کشور در تبریز و در فینال وزن 90 کیلوگرم موفق شد با نتیجه 3 بر 2 (ضربه فنی) غلامرضا سالاروند از استان مرکزی را مغلوب کند و عنوان اول این وزن را به خود اختصاص دهد.
کسب مقام قهرمانی در مسابقات بین‌المللی ترکیه و بیش از 40 عنوان برتر در کشتی با چوخه و گود چشمه زینل‌خان از موفقیت‌های این ورزشکار و مربی کانون پرورش فکری است.
رقابت‌های کشتی پهلوانی کشور یادواره زنده‌یاد پهلوان علیرضا سلیمانی با حضور 32 تیم و بیش از 150 ورزشکار از استان‌های مختلف کشور طی روزهای سوم و چهارم دی 1394 به مدت دو روز در سالن شش‌هزارنفری شهید پور شریفی شهر تبریز برگزار شد.
در این رقابت‌ها تیم کشتی استان خراسان شمالی نیز عنوان نخست تیمی و جام قهرمانی این مسابقه را به دست آورد.
بر این اساس قرار است علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون روز 14 دی و در آیین گشایش دوره آموزشی مربیان مراکز سیار کانون سراسر کشور در تهران از این قهرمان کشتی و مربی کانون با اهدای لوح تقدیر و هدیه‌ای قدردانی کند.
هم‌چنین منیر صادقی مدیرکل کانون استان نیز با ابراز خرسندی این موفقیت را به کلانتریان تبریک گفت و از موفقیت‌های پی‌درپی این مربی ارزنده و توانمند در زمینه‌های فرهنگی و ورزشی قدردانی کرد.
کتابخانه سیار روستایی کانون اسفراین از سال 92 شروع به کار کرد و اکنون 16 روستای این شهرستان را تحت پوشش قرار می‌دهد.