مرغک مهر کانون بر بام سیاه چادرهای عشایر

طرح رابطان کتاب به مرواه تپه رسید و 200 دانش آموز عشایری به جمع اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیوستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان استان خراسان شمالی، «منیر صادقی» مدیر کل کانون استان با بیان این مطلب گفت: راهبران آموزش و پرورش و معلمان فعال با همکاری کتابخانه سیار روستایی بجنورد این طرح را برای دانش آموزان عشایر به اجرا در آوردند.
وی با اشاره به این که  روستای ایزمان  در فاصله 70 کیلومتری شهرستان بجنورد قرار دارد، عنوان کرد: با اجرای این طرح 200 دانش آموز این روستا به عضویت کتابخانه سیار روستایی بجنورد درآمدند.
وی گفت: در منطقه عشایری مراوه تپه هم که در حال حاضر 600 دانش آموز را پوشش داده است ، با تمهیدات انجام شده تا کنون 200 دانش آموز تحت پوشش فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قرار گرفتند.
«صادقی» خاطر نشان کرد: طرح رابطان کتاب بر اساس تفاهم نامه ای که بین آموزش و پرورش و کانون منعقد شده بود به اجرا در آمد و پیش از این هم دانش آموزان سم امیرقلی اسفراین به عضویت کانون در آمده بودند.
وی افزود: این طرح در طول سال تحصیلی به اجرا در می آید و دانش آموزان علاوه بر امانت کتاب از کتابخانه سیار روستایی از فعالیت های کانون که توسط مربیان فرهنگی، ادبی و هنری میهمان به اجرا در می آید بهره مند می شوند.