کد خبر: 269284
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
چشم انداز کلی برنامه مراکز ثابت فرهنگی و هنری

چشم انداز کلی برنامه مراکز ثابت فرهنگی و هنری در سال 96 اعلام شد.

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «نرگس برهمند» کارشناس مسوول فرهنگی ، هنری و ادبی عنوان کرد: برنامه ریزی سال 1396 در استان خراسان شمالی با در نظر گرفتن چشم انداز ده ساله کانون و اهداف، انتظارات و سیاست های تعریف شده در معاونت فرهنگی ستاد، با 5 هدف کلی در استان و مراکز فرهنگی هنری تنظیم شد.
وی خاطر نشان کرد: جذب و پایدارسازی اعضا، کیفیت بخشی به فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی مراکز، زمینه سازی برای بروز توانمندی های شغلی مربیان، ایجاد انگیزه و روحیه نشاط و شادابی در کلیه اعضا و مربیان، کمک به ارتقای جایگاه کانون در جامعه از جمله مهم ترین اهداف ستادی است.
به گفته وی در بخش فرهنگی، استان خراسان شمالی با محوریت توجه به اعضا و کیفیت بخشی به فعالیت های فرهنگی، برنامه هایی هم چون: مهمان خانه ما ویژه مراکز سیار روستایی و شهری، مسابقه کتابخوانی یک تکه بال صورتی، برگزاری طرح کانون و مدرسه در سراسر مراکز استان، توجه به فعالیت های علمی و برگزاری جشنواره فریاد شادمانی و افتتاح مراکز جدید را سرفصل کاری خود قرار خواهد داد.
برهمند ادامه داد: در بخش ادبی، برگزاری ویژه برنامه دوپنجره و نشست های ادبی اعضا و مربیان، کیفیت بخشی و گسترش فعالیت های مکاتبه ای از برنامه های مهم پیش بینی شده است.
وی افزود: در بخش هنری هم با برگزاری کارگاه های انیمیشن، عکاسی و موسیقی، توجه بیشتر به تولید نمایش عروسکی در استان، در پیشبرد اهداف استانی، موثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه  مراکز استان، برنامه های متعددی در مناسبت های ملی و مذهبی و برگزاری نمایشگاه در سال 96 خواهند داشت، گفت:  شرح مختصری از برنامه های مراکز فرهنگی و هنری ثابت کانون در سال 96 به  شرح زیر است:
*مرکز صفی آباد: ساخت مجسمه های صور فلکی با گل، ویژه برنامه کتاب خوری و تالار افتخارات
* مرکز یک بجنورد: توجه خاص به بازی های فکری و بومی محلی، نمایشنامه خوانی و نمایش عروسکی
*مرکز دو بجنورد: جشنواره سرزمین من، برنامه های بازدید فصلی از اعضا، دریچه های کاغذی و بازی بازی تا کتاب
* مرکز اسفراین: کاغذآرایی، سوگواره کبوتران بی حرم، رادیو کتاب و چاپ گاهنامه
* مرکز شیروان: کتاب سازی، کاردستی و کارگاه اولیا
* مرکز راز: برنامه کنار سیب و انار، خوشه انگور با هدف جذب و پایدارسازی اعضا