حضور کودکان و نوجوانان خوزستانی در جشنواره‌ی نشریه نگاری کاغذی و الکترونیکی رضوی

کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با شرکت در پنجمین جشنواره‌ی نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی رضوی شرکت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، کودکان و نوجوانان عضو کانون مرکز رامشیر با ساخت نشریه کاغذی ارادت خود را به امام هشتم شیعیان ابراز کردند.
شهناز قنواتی مسئول کانون رامشیر با اعلام این خبر گفت: اعضای کانون پرورش فکری مرکز رامشیر پس از مدت‌ها تلاش گروهی توانستند نشریات دیواری خود را برای شرکت در پنجمین جشنواره‌ی نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی رضوی آماده کنند.
وی افزود:کودکان و نوجوانان رامشیری از ابتدای تابستان در دو گروه با راهنمایی و همراهی مربیان مرکز این کار را آغاز کرده‌اند.
قنواتی با بیان این که «آمدم ای شاه، پناهم بده... » نام اولین نشریه دیواری است که بدست کودکان و نوجوانان این مرکز ساخته شده است خاطر نشان کرد: این نشریه توسط 5 نفر از اعضای نوجوان دختر با موضوع آداب و رسوم مردم مناطق مختلف در استقبال و بدرقه‌ی زائران امام رضا (ع) تهیه شده است.
این مسئول فرهنگی نام دومین نشریه کاغذی ساخته شده با موضوع رضوی در این مرکز را «ماه غریب» معرفی کرد که توسط 5 نفر از اعضای دختر کودک زیر نظر سکینه عکرش مربی فرهنگی مرکز با موضوع زندگانی امام رضا (ع) تهیه شده است.
بر اساس این گزارش کودکان و نوجوانان شماره 2 بهبهان نیز با ساخت نشریه الکترونیکی در پنجمین جشنواره‌ی نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی رضوی شرکت خواهند کرد.
احترام مسرور مسئول کانون شماره 2 بهبهان پیرامون حضور کودکان و نوجوانان عضو این مرکز در پنجمین جشنواره‌ی نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی رضوی توضیح داد: اعضای این مرکز با تشکیل دو گروه اقدام به ساخت دو نشریه الکترونیکی «آسمان هشتم» و «شمس الشموس» کردند.
وی سیره اخلاقی، عملی و احادیثی از امام رضا (ع) را موضوعات این دو وبلاگ عنوان کرد و یادآور شد: این دو نشریه جهت داوری استانی به واحد کارشناسی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ارسال خواهد شد.
گفتنی است محورهای پنجمین جشنواره‌ی نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی رضوی شامل «معرفی شخصیت امام رضا (علیه‌السلام)»، «منسوبین و خانواده‌ی آن حضرت»، «آداب و رسوم مردم در مناطق مختلف درباره‌ی استقبال و بدرقه‌ی زائر»، «حرم مطهر امام (علیه‌السلام)» و سایر موارد مرتبط با آن است که در بخش نشریات کاغذی آن گروه‌های سنی (10 تا 12 سال)، (13 تا 15 سال) و (16 تا 17 سال) و در بخش نشریات الکترونیکی گروه های سنی (13 تا 15 سال) و (16 تا 17 سال) شرکت می‌کنند.
آخرین مهلت ارسال فرم مشخصات شرکت‌کنندگان و اعلام آدرس اینترنتی نشریات الکترونیکی 15 مرداد 1393 و اعلام شده است و یکم تا چهارم شهریور 1393 اسامی برگزیدگان منتشر خواهد شد.
گفتنی است جشنواره‌های رضوی کانون امسال به صورت متمرکز و از سوی دبیرخانه‌ی مرکزی آن در تهران برگزار و داوری می‌شود.