مراسم وداع با ماه مبارک رمضان در کانون پرورش فکری خوزستان

نیم روز دوشنبه برنامه وداع برای دوازدهمین بار متوالی در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمود سید موسوی، عبدالنبی شاکریان مدیرکل و جمعی از کارکنان کانون استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، کارکنان ستادی روزه‌دار کانون استان خوزستان پس از یک ماه حضور در ماه میهمانی خدا، با حضور در محفل قرآنی وداع با ماه خدا، به استقبال ماه شوال رفتند.
 در این مراسم ابتدا کارکنان کانون در آخرین جلسه قرائت و تفسیر قرآن کریم با همراهی حجت الاسلام والمسلمین سید محمود سید موسوی سوره‌ی کوثر را به شکل گروهی قرائت کردند و در پایان این روحانی معزز به تفسیر سوره های قرائت شده پرداخت.
بر اساس این گزارش در جلسه تفسیر این سوره از قرآن کریم که در مکه نازل شده و دارای 3 آیه است حجت الاسلام والمسلمین سید محمود سید موسوی درشان نزول این سوره گفت : «عاص بن وائل» که از سران مشرکان بود، پیغمبر اکرم (ص) را بـه هـنـگام خارج شدن از مسجدالحرام ملاقات کرد، و مدتی با حضرت گفتگو نمود، گروهی از سران قریش در مسجد نشسته بودند و این منظره را از دور مشاهده کردند، هنگامی که «عاص بن وائل» وارد مسجد شد به او گفتند: با که صحبت می‌کردی؟ گفت : با این مرد «ابتر»!.
وی با اشاره به این که پیغمبر اکرم (ص) دو فرزند پسر از بانوی اسلام خدیجه داشت تـوضـیـح داد: یکی از فرزندان «قاسم» و دیـگری «طاهر» که او را «عبداللّه» نیز می‌نامیدند نام داشتند که هر دو در مکه از دنیا رفتند، و پیغمبر اکرم (ص) فاقد فرزند پسر شد، این موضوع زبان بدخواهان قریش را گشود، و کلمه «ابتر» (یعنی بلاعقب) را برای حضرتش انتخاب کردند؛ فکر می‌کردند با رحلت پیغمبر اکرم (ص) برنامه های او به خاطر نداشتن فرزند ذکور تعطیل خواهد شد و خوشحال بودند.
این کارشناس مذهبی افزود: قـرآن مـجـیـد نـازل شـد و بـه طرز اعجاز آمیزی در این سوره به آن‌ها پاسخ گفت، و خبر داد که دشـمـنـان او ابـتر خواهند بود، و برنامه اسلام و قرآن هرگز قطع نخواهد شد، بشارتی که در این سوره داده شده از یکسو ضربه ای بود بر امیدهای دشمنان اسلام، و از سوی دیگر تسلی خاطری بود بـه رسـول اللّه (ص) که بعد از شنیدن این لقب زشت و توطئه دشمنان قلب پاکش غمگین و مکدر شده بود.
موسوی در فضیلت تلاوت این سوره با اشاره به حدیثی از پیغمبر اکرم (ص) بیان کرد: هـرکس سوره کوثر را تلاوت کند خداوند او را از نهرهای بهشتی سیراب خواهد کرد و به عدد هر قربانی کـه بـنـدگـان خدا در روز عید (قربان) قربانی می‌کنند، به عدد هر یک از آنان اجری به او می‌دهد.
در ادامه این مراسم عبدالنبی شاکریان مدیر کل کانون استان خوزستان خداوند ماه مبارک رمضان را فرصتی برای توبه و استغفار از گناهان معرفی کرد و گفت: ماه رمضان ماه تولد دوباره انسان از ناپاکی و گناه است و انسان در این ماه آتش عذاب الهی را با تمرین بندگی خداوند از خود دور می‌کند.
وی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان به خصوص کارکنان پر تلاش کانون در درگاه حضرت حق افزود: خداوند ماه مبارک رمضان را در میان سایر ماه‌ها فرصتی ویژه برای کسب معنویت قرار داده است، که ما با انجام کارهایی چون صله رحم، کمک به نیازمندان، گذشت، بخشش، دوری از غیبت و تهمت و همچنین سعه صدر از مهم‌ترین برکات ماه مبارک رمضان در زندگی مردم است که اگر انسان‌ها در سایر ماه‌ها هم بتوانند این برکات را در زندگی خود حفظ کنند خواهند توانست به آرامش و رضایت خداوند دست یابند.
گفتنی است در پایان مراسم وداع با ماه مبارک رمضان از کارکنان فعال در برگزاری مراسم‌های مختلف این ماه با اهدا هدایایی تقدیر شد.