کودکان و نوجوانان اهوازی در کانون پرورش فکری تجمع کردند

کودکان و نوجوانان اهوازی عضو کانون پرورش فکری در حمایت از کودکان و نوجوانان غزه، در تجمعی، هم‌دردی خود را با هم‌سالان فلسطینی خود در غزه اعلام کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، نزدیک به 100 کودک و نوجوان اهوازی در حالی در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهواز و برای اعتراض به کشتار بی‌رحمانه کودکان غزه تجمع کردند که با سر دادن شعارهایی، بر حق کودکان مظلوم فلسطین و غزه برای برخورداری از شادی و امنیت و بازی تاکید کردند و به هم‌سالان خود در غزه اطمینان دادند که آن‌ها را تنها نمی‌گذارند.
کودکان و نوجوانان اهوازی در این تجمع که مدیرکل و جمعی از مسوولان و کارشناسان کانون استان خوزستان نیز حضور داشتند، نوشته‌هایی همچون: «سلام به غزه و صدای گمشده‌ی کودکانش، از شهر اهواز به شما درود می‌فرستیم»، «بمب اسباب بازی کودکان غزه نیست»، «شادی و آرامش را به کودکان غزه برگردانید»، «فردایی روشن، آینده ای با شکوه و رویاهای شیرین حق مسلم کودکان غزه»، «هم دوره‌ی کودکی من، فرزند غزه نگران تو و لبخنده توأم»، «به کدامین گناه کشته شدید»، «ما کودکان ایرانی حمایت خود را از کودکان غزه اعلام می‌داریم» و «کودکان غزه حق دارند به زندگی لبخند بزنند» را در دست گرفته بودند.
شرکت کنندگان همچنین با در دست داشتن پرچم‌های ایران و فلسطین و سردادن شعار مرگ بر اسرائیل از مقاومت مردم فلسطین حمایت کردند و همزمان پرچم رژیم غاصب صهیونیستی را لگدمال کردند.
در بیانیه کودکان اهوازی خطاب به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل و با اشاره به حمله های رژیم اشغالگر قدس طی روزهای اخیر به مناطق مسکونی سرزمین‌های اشغالی و شهر غزه و کشته شدن هزاران نفر از مردم بی دفاع فلسطین و به خاک و خون کشیده آن‌ها که در این میان تعداد زیادی از زنان، کودکان و نوجوانان ساکن این مناطق قربانی این آتش افروزی غیر انسانی شده‌اند آمده است: « سلامت و امنیت کودکان غزه به بهانه های گوناگون در معرض خطر قرار گرفته است؛ و با این که طبق پیمان نامه‌ی حقوق کودکان آن‌ها حق دارند، از امکان بازی، تفریح، و آرامش و مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و هنری برخوردار باشند؛ متأسفانه هم چنان سایه های ترس و دلهره و ناامنی، فقر و گرسنگی زندگی بسیاری از کودکان غزه را از روند طبیعی خارج کرده است و امنیت آن‌ها را به خطر انداخته است.»
در بخش دیگری از این بیانیه که توسط یک دختر نوجوان اهوازی خوانده شد، آورده شده است: «کودکان بخش مهمی از زندگی جامعه‌ی بشری را تشکیل می‌دهند و به زندگی در جهانی صلح آمیز و عاری از جنگ و خشونت نیاز دارند.»
کودکی ریشه و سرچشمه زندگی بزرگ‌سالی را شکل می‌دهد؛ و آسیب و صدمه به این بخش نه تنها کودکان و آینده‌ی آن‌ها را دچار آسیب‌های جدی جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی می‌کند. بلکه آرزوها و آرمان‌های بزرگ‌سالی را نیز مخدوش می‌کند. زندگی بی کودکی، زندگی‌ای بی خاطره و رویاست. پس کشورهای بین‌المللی و پیمان نامه های جهانی موظفند، از حق حیات و آرامش و سلامتی کودکان غزه حفاظت و صیانت کنند؛ و در این میان فارغ از این که جان کودکان به چه بهانه ای به خطر می‌افتد؛ باید همه‌ی تلاش خود را برای حفاظت از کودکان بی دفاع غزه به کار برند.
بی گمان ادامه‌ی این روند و تداوم تهدیدها، آینده‌ی زندگی همه‌ی انسان‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد.
پس ما همه‌ی بچه های ایران یا بهتر بگویم همه‌ی بچه های دنیا از شما می‌خواهیم کمی هم به فکر بچه های بی دفاع غزه باشید.
کودکان اهوازی در این بیانیه به هم‌سالان فلسطینی خود اطمینان داده‌اند شما تنها نیستید چون ما بچه های ایران همیشه و همه جا فریاد رهایی شما را سر خواهیم داد و به دفاع از شما به پا خواهیم خاست.
خوانش برخی از دل‌نوشته‌های اعضای کانون در حمایت از کودکان غزه بخش دیگر از تجمع بود که در آن حدیث آل کرد نوجوانان اهوازی در دل نوشته خود با عنوان «سرزمین زیتون» خطاب به همسالان فلسطینی‌اش گفت: «این روزها نمی‌توانم از ته قلبم بخندم، چون در جایی از دنیا جایی که به سرزمین زیتون معروف است؛ دوستان من را بی گناه می‌کشند. من نمی‌توانم بخندم؛ حتی آسمان غزه هم غمگین است و این روزها دل‌تنگ بچه پرستوهایی شده است که مدت‌ها ست دیگر نیستند.
من نمی‌توانم بخندم چون توی تلویزیون شاهد گریه های کودکانی هستم که دل‌هایشان پر از غصه است. من نمی‌توانم بخندم چون دوست دارم همراه بچه های غزه با هم بخندیم تا صدای شادیمان دنیا را پر کند.
امروز دور هم جمع شده‌ایم تا دعا کنیم سرزمین زیتون دوباره سبز شود من مطمئن هستم بچه های غزه حتماً می‌توانند. »
دیگر نوجوان اهوازی نیز در دل نوشته‌اش گفت: «می‌دانید چرا ما بچه های دنیا رنگین کمان را خیلی، خیلی دوست داریم؟ چون لبخند زیبای آسمان است. کاش آدم بزرگ‌های دنیا می‌دانستند وقتی جنگ را شروع می‌کنند، نه ما بچه‌ها می‌توانیم روی زمین بخندیم و نه رنگین کمان می‌تواند به آسمان زیبایی ببخشد.به امید روزی که همه‌ی بچه های دنیا همراه کودکان غزه به تماشای رنگین کمانی از صلح بنشینند.»
گفتنی است: این برنامه 26 مرداد ماه ساعت 10 صبح تا 12 ظهر با حضور 7 مرکز کانون در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اهواز در فاز 2 پادادشهر برگزار شد.