کد خبر: 233537
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
بازدید 1095
عروسک‌های خوردنی کودکان دزفولی را به مطالعه تشویق می‌کنند

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک دزفول با قصه‌گویی و ساخت عروسک‌های خوردنی، بچه‌ها را به مطالعه‌ی کتاب تشویق می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، سعید گل گل مسئول کانون شماره یک دزفول با اعلام این خبر گفت: قصه‌گویی بخشی از برنامه‌های امسال مربیان مرکز فرهنگی هنری کانون در شهر دزفول است که در آن مربیان با استفاده از عروسک‌هایی از جنس مواد خوراکی، کودکان و نوجوانان را به کتاب‌خوانی دعوت می‌کنند.
وی با بیان این که در ساخت شخصیت‌های قصه‌ها به وسیله‌ی انواع خوراکی‌ها خود بچه‌ها نیز شرکت دارند، افزود: کودکان و نوجوانان در ابتدا با ساخت شخصیت‌های قصه‌ی «مورچه و ملخ» قصه‌گویی را آغاز کرده و در ادامه، داستان آن را با کمک عروسک‌های ساخته شده بازگو می‌کنند.
گل گل در این‌باره توضیح داد: مربیان فرهنگی مرکز مسئولیت برگزاری این برنامه را بر عهده داشتند و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این فعالیت در قالب برنامه های مشابه در طول سال اجرا خواهد شد.
این مسوول فرهنگی در پایان انجام چنین فعالیت‌هایی را باعث ایجاد جذابیت و علاقه‌مندی و ترغیب، کودکان و نوجوانان به کتاب‌خوانی عنوان کرد.
گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در حال حاضر با دارا بودن بیش از 50 مرکز فرهنگی هنری، ثابت، سیار در سطح استان، بیش از 40 فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی را برای مخاطبان کودک و نوجوان ارائه می‌کند.