مراکز فرهنگی هنری کانون نقش مولد در توسعه‌ی فرهنگ کشور دارند

معاون فرماندار اندیمشک در آیین گشایش چهارمین مرکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان گفت: مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تولید فکر و محصولات فرهنگی به جامعه کمک می‌کنند و نقش مولدی در توسعه فرهنگ کشور دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، امیر حمزه بزرگی افتتاح کانون شماره 4 اندیمشک را گامی در راستای رشد تعالی فرهنگ کشور معرفی کرد و افزود: در دنیای امروز هر جامعه ایی که مردم آن رو به کتاب و کتاب‌خوانی بیاورند پله‌های ترقی را زودتر طی خواهند کرد.
معاون فرماندار اندیمشک در ادامه ضمن معرفی خود به‌عنوان یک کانونی، دنیای کودکان را پاک‌ترین و شیرین‌ترین دنیای انسان دانست و خاطرنشان کرد: ما در کانون وظیفه داریم این بچه‌ها را به شیوه‌های خلاق جذب مراکز کانون کنیم و در کشف استعدادها و نگهداری و پرورش آن‌ها از هیچ کوششی دریغ نکنیم.
 وی در ادامه تربیت دینی و اخلاقی را سرلوحه کار در کانون معرفی کرد و توضیح داد: در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به حمد خدا کارگروهی، تفاهم، رعایت حقوق دیگران، فرهنگی شهرنشینی، فضائل اخلاقی و دینی، محافظت از محیط‌زیست و ... به کودکان و نوجوانان به شیوه‌های جذاب آموزش داده می‌شود.
معاون فرماندار اندیمشک در ادامه به سه نکته سر، قلب و دست که سازمان بین‌المللی یونسکو در آموزش و پرورش به آن توجه دارد اشاره کرد و توضیح داد: این سازمان بین‌المللی در بحث آموزش و پرورش چندین سال است که در بحث آموزشی خود به سر به‌عنوان پایگاه دانش، دست به‌عنوان کسب مهارت و زندگی و قلب به‌عنوان کانون عشق و مهربانی که همان ابعاد شخصیتی و تمام لایه‌های زندگی افراد هستند توجه کرده است و این در حالی ایست که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سالیانی دراز است که به این حوزه توجه داشته است و فعالیت‌های چشم‌گیری را در این راستا انجام داده و می‌دهد.
 بزرگی از کودکان و نوجوانان کوی لور اندیمشک خواست از این فرصت پیش‌آمده و افتتاح این مرکز استفاده کننده و با حضور در این مرکز آینده‌ای موفق برای خود رقم بزنند و همچنین از اولیای تربیتی این منطقه خواست در ترغیب کودکان و نوجوانان تلاش کنند و ضمن تشویق آن‌ها به کتاب‌خوانی راه‌های رسیدن به‌مراتب بالای زندگی را برای بچه‌ها هموار کنند.
چهارمین مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینی به مساحت یک هزار و 575 مترمربع و زیربنای 517 مترمربع از محل اعتبارات استانی ساخته شده و در آن برای کودکان و نوجوانان سالن مطالعه، گود قصه‌گویی، سالن نمایش فیلم و تئاتر عروسکی و سه کلاس آموزشی در نظر گرفته شده است.
این مرکز در یکم آذر در منطقه لور شهرستان اندیمشک افتتاح شد و در آیین گشایش این مرکز حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد مهدوی امام‌جمعه موقت و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک، امیر حمزه بزرگی معاون فرماندار اندیمشک، عبدالنبی شاکریان مدیر کانون خوزستان، جمعی از مسئولین و مربیان کانون و تعدادی از کودکان و نوجوانان این شهرستان حضور داشتند.