مربیان کانون پرورش فکری خوزستان گزارمان نویس برتر کشور شدند

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان برگزیده‌ی گزارمان‌نویسی کانون کشور شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، «احترام مسرور»، مربی مسئول کانون شماره 2 بهبهان، «زینب گشتیل»، مربی کانون ماهشهر، «مرضیه ململی نوترکی»، مربی مسئول کانون شماره 3 آبادان و «فاطمه جوکاری»، مربی مسئول کانون شماره 3 بهبهان از سوی اداره کل آفرینش‌های فرهنگی و امور استان‌های کانون به‌عنوان برگزیده‌ی گزارمان نویسی کشور معرفی شدند.
گزارمان‌نویسی، نگارش گزارش‌های ماهانه‌ی کتاب است که از سوی مربیان کانون و با هدف بررسی میزان استقبال، تأثیرگذاری و نقاط ضعف کتاب‌ها از دیدگاه مخاطبان و هم‌چنین توسعه و تعمیق فعالیت‌هایی که ارتباط مستقیم با کتاب دارند، در تمامی طول سال صورت می‌گیرد.
این برنامه در عین حال می‌تواند یک مسیر ارزیابی و بازخورد گیری از تولیدات کانون به‌ویژه کتاب و نشریات، میزان تأثیرگذاری تولیدات روی مخاطبان، پیشنهاد‌ها و انتقاد‌های مربیان در بخش‌های مختلف تألیف و تصویرگری و غیره را دربر بگیرد.
بر اساس این گزارش در جریان اجرای این برنامه طی سال‌های 74 تا 88 به‌صورت مستقیم و بدون داوری اولیه از استان‌ها صورت می‌گرفت اما با بازبینی کلی این برنامه و تدوین آیین‌نامه‌ای جدید داوری اولیه از میان 7120 عنوان گزارمان که از سوی 1018 مربی کانون ارائه شده بود در سطح استان‌ها انجام و 2800 نسخه از 350 مربی با کسب درجه‌ی «بسیار خوب» به ستاد مرکزی کانون جهت داوری نهایی ارسال شد.
داوران این برنامه درنهایت هم‌زمان با بیست و دومین هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی ایران، 40 عنوان گزارمان 27 مربی کانون در 5 منطقه را در بخش‌های: داستان، شعر، هنر و سرگرمی، علمی و دینی به‌عنوان گزارمان‌های برگزیده کانون در سال‌های 1392-1391 انتخاب کردند.
به این برگزیدگان از سوی کانون لوح قدردانی و هدیه اهدا خواهد شد و قرار است که نفرات دوم و سوم هر گروه نیز از سوی اداره‌های کل کانون آن استان مورد تقدیر قرار بگیرند.
اداره‌کل آفرینش‌های فرهنگی و امور استان‌های کانون در عین حال با توجه به برگزیده شدن برخی از مربیان کانون در سال‌های مختلف در حوزه‌ی گزارمان‌نویسی، پیشنهاد کرده است که بخش‌های کارشناسی فرهنگی و تولیدی کانون از ظرفیت و توان این مربیان توانمند استفاده کنند.