کودکان و نوجوانان رامشیری در کانون به انجام فعالیت های پژوهشی تشویق می شوند

همزمان با هفته پژوهش کودکان و نوجوانان رامشیری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان به انجام فعالیت های پژوهشی تشویق می شوند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، شهناز قنواتی مسئول کانون رامشیر با اعلام این خبر گفت: همزمان با هفته پژوهش و به منظورآشنایی کودکان و نوجوانان با شیوه علمی تحقیق و پژوهش، کانون مرکز رامشیر با دعوت از دانش آموزان مدارس این شهرستان، کارگاه آموزشی با موضوع پژوهش برگزار کرد.
وی با بیان این که برای انجام کارهای پژوهشی، اولین ومهترین اصل، دراختیار داشتن منابع پژوهشی معتبر وآشنایی با شیوه استفاده ازاین منابع به منظور مستند سازی کارپژوهشی می باشد افزود: متاسفانه بسیار ازاعضای کودک ونوجوان با شیوه صحیح استفاده از منابع ونیز دسترسی به آنها آشنایی کامل ندارند و ما با برگزاری این برنامه و با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان ابتدا توضیحاتی در رابطه با نحوه انتخاب و طریقه استفاده از منابع را به بچه ها آموزش می دهیم.
قنواتی ادامه داد: پس از معرفی کتابهای مرتبط با موضوع های انتخاب شده کودکان و نوجوانان، اعضاء به صورت عملی در کتابخانه مرکز، با نحوه استفاده وارجاع مطالب آشنا می شوند.
این مسئول فرهنگی با اشاره به این که امروزه بسیاری از اطلاعات به صورت مجازی واز طریق کتابخانه های الکترونیکی ارائه می شود لذا آشنایی با کتابخانه های مجازی واستفاده از پایگاههای اینترنتی به صورت صحیح وعلمی برای اعضای نوجوان تشریح و توضیح داده می شود.
مسئول تنها مرکز کانون در شهرستان رامشیرآشنایی با روند تحقیق و کار پژوهشی، معرفی کتابهای مرجع، انجام کار تحقیق گروهی، «مسابقه عسل دانش» بر اساس کتابهای علمی" چراهای شگفت انگیز"، نشریه دیواری با موضوع معرفی شخصیت، معرفی شخصیت، معرفی سایت های پژوهشی و باغچه ی من (کاشت نهالدر فضای سبز مرکز) را از دیگر فعالیت های این کارگاه پژوهشی عنوان کرد و یادآور شد: تاپایان هفته پژوهش این مرکز با برپایی این کارگاه میزبان کودکان و نوجوانان رامشیری است.
گفتنی است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با دارا بودن 52 مرکز فرهنگی هنری، ثابت، سیار و پستی در سطح استان، بیش از 40 فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی را برای مخاطبان کودک و نوجوان ارائه می کند.