طرح ترویج کتاب‌خوانی «سفیران دانایی» در آبادان

طرح ترویج کتاب‌خوانی «سفیران دانایی» با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان و آموزش و پرورش در شهرستان آبادان در حال برگزاری است.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، مرضیه ململی نوترکی مسئول کانون شماره 3 آبادان با اعلام این خبر گفت: کانون با همکاری آموزش و پرورش آبادان در دبستان دخترانه نواب صفوی این شهرستان طرح ترویج کتاب‌خوانی «سفیران دانایی» را اجرا کرده است.
وی با بیان این‌که کلید این طرح از ابتدای زمستان زده شده است و همچنان ادامه دارد پیرامون این طرح توضیح داد: این برنامه پس از اجرای طرح‌های مختلف کتاب محور و انجام طرح کتاب‌خوانی" گردونه‌ی دانش "و به دنبال اجرای انواع ویژه‌برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف کتاب‌خوانی در طول فصل‌های تابستان و پاییز با همکاری آموزش و پرورش آبادان به اجرا درآمده است.
ململی نوترکی با اشاره به این‌که این طرح پس از هماهنگی با مدیر و مربی پرورشی دبستان دخترانه نواب صفوی و همیاری و کمک دانش آموزان علاقه‌مند به کتاب‌خوانی تحت عنوان " کتاب یاران کانون " کار خود را آغاز کرده است افزود: در این طرح دانش آموزان کتاب یار با عنوان سفیران دانایی در کانون شناخته می‌شوند و با کیف و کارت مخصوص ضمن معرفی در مدرسه اقدام به امانت دادن کتاب به دانش آموزان می‌کنند.
این مسئول فرهنگی با بیان اینکه این طرح در راستای آشنایی کودکان و نوجوانان با فعالیت‌های کانون و همچنین تشویق و ترغیب بیشتر آن‌ها به فرهنگ مطالعه انجام شده است خاطرنشان کرد: این طرح تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت و دانش آموزان کتاب یار و کتاب‌خوان برتر در پایان این طرح از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش تشویق خواهند شد.