آموزش و پرورش زمینه مشارکت بیشتر مدارس با مراکز کانون پرورش فکری را فراهم کند

حبیب اله آصفی معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول، در دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با تأکید بر فعالیت‌های مؤثر کانون پرورش فکری از مدیران و مسئولان آموزش و پرورش خواست زمینه مشارکت بیشتر مدارس را با این مراکز فرهنگی و هنری را فراهم کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، آصفی که در دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش که با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش، اعضای شورای آموزش و پرورش دزفول و سردشت در سالن جلسات فرمانداری ویژه شهرستان دزفول سخن می‌گفت به توانایی‌ها و پتانسیل خوب در کانون اشاره کرد و افزود: در کانون فعالیت‌های بسیار جذاب و متنوعی به شکلی غیرمستقیم و در راستای تعلیم تربیت اسلامی انجام می‌شود که ما می‌بایست با برنامه‌ریزی‌های دقیق دانش آموزان بیشتری را در استفاده از این فعالیت‌ها بهره‌مند سازیم.
وی با اشاره به اهمیت فرهنگ مطالعه، به فعالیت‌های ترویج کتاب‌خوانی در مراکز کانون پرداخت و از مسئولین آموزش و پرورش دزفول و سردشت خواست دانش آموزان را در این فعالیت‌های ترویجی مشارکت دهند.
معاون استاندار خوزستان در ادامه به وجود کتاب‌های خوب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و از شرکت‌کنندگان در جلسه شورای آموزش و پرورش دزفول و سردشت خواست با همکاری کانون کتابخانه‌های مدارس به کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجهز شوند.
در ادامه این جلسه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری را به دو بال برای پرواز تشبیه کرد که می‌توانند با هماهنگی بیشتر به بالاترین نقطه اوج موفقیت برسند و کودکان و نوجوانان بیشتری را در راستای تعلیم تربیت اسلامی از مفاهیم بالای فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی بهره‌مند سازند.
عبدالنبی شاکریان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در امر ترویج فرهنگ مطالعه اعلام آمادگی کرد تمامی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در 27 شهر استان خوزستان آماده خدمت‌رسانی به دانش آموزان مدارس با توجه به ظرفیت‌های خود هستند.
در این جلسه همچنین غلامرضا نصر اله پور معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان دزفول، گزارشی پیرامون مشکلات موجود در کتابخانه‌های مدارس شهر و روستا را ارائه کرد و خواستار تقویت و رسیدگی بیشتر به کتابخانه‌های مدارس شهر و روستا شد.
اقدامات صورت گرفته‌شده جهت هفته‌ی بزرگداشت مقام معلم، بیان برنامه‌های پرورشی و تربیت‌بدنی که در ایام دهه فجر و سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سطح مدارس انجام خواهد شد و ارائه گزارشی از عملکرد شورای آموزش و پرورش دزفول در سال‌های 92 و 93 دیگر برنامه‌های این نشست بود که توسط مسئولین بخش‌های مختلف آموزش و پرورش ارائه شد.
همچنین در این جلسه کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اکثریت آرا به‌عنوان عضو شورای آموزش و پرورش شهرستان دزفول و سردشت منصوب شد.
گفتنی است: در پایان این نشست لوح‌های تقدیر اعضای شورای آموزش و پرورش دزفول و کارگروه‌های آن با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان و معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان دزفول اهدا شد.