کد خبر: 241084
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
بازدید 2843
درخشش نوجوانان هنرمند خوزستانی در مسابقه «لیدیسه» چک

2 نوجوان هنرمند عضو مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان دیپلم‌های افتخار چهل و دومین نمایشگاه بین‌المللی هنرهای زیبا «لیدیسه» کشور چک را از آن خود کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، «احمد آل کثیر» عضو 13 ساله ی کانون شوش و «عقیل یبارات» عضو 12 ساله کانون شماره 2 اهواز توانستند دیپلم افتخار دومین نمایشگاه بین‌المللی هنرهای زیبا «لیدیسه» کشور چک را از آن خود کنند.
این نمایشگاه که با موضوع« مزرعه، باغ و کشتزار ما» در بخش‌های نقاشی، سفال و عکس برگزار شد، بیش از 27 هزار و 868 اثر از 77 کشور جهان شرکت کرده بودند که این دو نوجوان خوزستانی توانستند پس از رقابت در بخش آثار نقاشی به این مهم دست یابند و افتخاری برای استان خوزستان کسب کنند.
براساس این گزارش این دو نوجوان خوزستانی عضوکارگاه های آفرینش های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دو شهرستان شوش و اهواز هستند که به ترتیب زیر نظر لیلا چنانی پور و شیرین فتحی دو مربی هنری کانون استان در این مسابقه شرکت کردند.
گفتنی است : امور بین‌الملل کانون آثار هنری 1هزار و 150 کودک ایرانی را شامل 19 اثر سفال، 29 قطعه عکس و 1هزار و 102 نقاشی را برای شرکت در این نمایشگاه بین‌المللی در سال 2014 میلادی ارسال کرد.