برگزاری گردهمایی مربیان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در اهواز

نخستین گردهمایی مربیان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در سال 1394 به میزبانی شهرستان اهواز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، در این گردهمایی یک‌روزه، که در محل مرکز آفرینش‌های ادبی کانون استان خوزستان برگزار شد، مربیان شرکت‌کننده به بررسی و هم‌اندیشی پیرامون مسائل مختلف مربوط به فعالیت‌های فصل بهار و پیش‌بینی برنامه‌های تابستان پرداختند.
در این جلسه بر لزوم ارسال به‌موقع آمار فصل و نظارت هر یک از حوزه‌ها بر عملکرد رابطین ادبی بر ارائه‌ی به‌موقع و کامل گزارش فعالیت‌های هر فصل، توسط مربیان جهت نقد و بررسی و ارزش‌یابی عملکرد مربیان تأکید شد.
 همچنین در این جلسه از مربیان خواسته تا در مسابقه‌ی سراسری آفرینش‌های ادبی و مسابقات درون استانی حضور فعال داشته باشند.
نقد و بررسی آثار شرکت‌کنندگان مسابقات و اعضای مکاتبه‌ای توسط مربیان و لزوم کسب اطمینان از سلامت اثر، پیگیری مبحث جذب عضو به شکلی ویژه از طریق راه‌کارهای مختلف ازجمله حضور فعال در مدارس و معرفی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دانش آموزان و شناسایی و جذب اعضا مستعد جهت معرفی به بخش پاسخ‌گویی مرکز آفرینش‌های ادبی دیگر مباحثی بود که مربیان شرکت‌کننده به آن پرداختند.
برپایی جلسات نقد کتاب به‌صورت فصلی، لزوم برپایی حداقل دو محفل ادبی توسط مربیان و اعضای ادبی در مراکز، تعامل و هم‌اندیشی بیشتر مربیان، از طریق برپایی نشست‌ها و برنامه‌های مختلف ادبی و هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی جهت برپایی برنامه دو پنجره و دعوت از مهمان برنامه و همچنین نقد و بررسی آثار میهمانان پیشنهادی نیز در این نشست بررسی شد.
گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در 52 مرکز خود 55 مربی و رابط دارد که به علاقه‌مندسازی، کشف استعدادهای ادبی و پرورش خلاقیت در بین کودکان و نوجوانان به مقوله ادبیات و آشنایی با آن مشغول هستند.