کودکان را با روش دیروز نمی‌توان برای فردا تربیت کرد

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: با روش دیروز نمی‌توان کودکان را برای فردا تربیت کرد اما این به معنای کاربردی بودن تمام فناوری‌ها برای القاء روش‌های درست نیست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، محمدعلی شامانی روز پنجشنبه در حاشیه آیین معرفی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان اظهار کرد: طبیعی است که با مسائل نوپدیدی روبه‌رو باشیم اما آنچه اصالت دارد ایجاد زمینه و اشتیاق خواندن است و هر فرصتی که این زمینه را مهیا کند باید به اشکال مختلف در اختیار باشد.
وی افزود: در این راستا می‌بایست با گذر از روش‌های دیروز به فناوری‌های نو گره بخوریم درعین‌حال نباید ما را از این هدف که 'بچه‌ها باید بخوانند تا بدانند' دور شویم.
شامانی گفت: اگر نظام رسمی تعلیم و تربیت به این موضوع تکیه نکند انسان‌های بی پرسشی تربیت خواهند شد که هرگز نمی‌توانند مسیر زندگی را بپیمایند.
وی اضافه کرد: اصل کار ما توجه به کودک و نیازهای زیستی و روانی او و از همه مهم‌تر دادن فرصت یک رفتار خلاقانه که از سر یک انتخاب هدفمند باشد.
شامانی ادامه داد: کانون این فرصت را به فرزندان خواهد داد تا خود را بازیابی و در مسیر درست فردایی را رقم بزنند که بر اساس تشخیص دقیق از سوی مربیان است و مربیان به‌عنوان انسان‌های کارآمد در کنار کودکان قرار می‌گیرند تا کمک کنند استعدادهای آنان شناسایی و در مجرای خود پرورش یابد.
وی اظهار کرد: اگر قرار باشد در حوزه کارشناسی کودکان نهاد مورد اعتمادی را جستجو کنیم یکی از معتبرترین نهادها کانون پرورش فکری به‌واسطه مربیانی ذی‌صلاح، آشنا، هنرمند و ادیب است.