ویژه‌برنامه‌های روز ملی ادبیات کودک کانون پرورش فکری استان خوزستان اعلام شد

ویژه‌برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، ویژه‌برنامه‌های روز ملی ادبیات کودک صبح روز ۱۸ تیر۹۴ در مراکز کانون خوزستان برگزار خواهد شد.
مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان با اجرای برنامه‌های مختلف به استقبال روز ملی ادبیات کودک و نوجوان می‌روند.
به همین مناسبت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شادگان با اجرای برنامه‌های نشست ادبی با اعضای انجمن اهل‌قلم شهرستان و معرفی این انجمن به اعضا،معرفی نویسندگان شهرستان به اعضا ،معرفی کتاب‌های ادبی و داستانی،معرفی انواع ادبیات و نوشته‌های ادبی و مسابقه زیباترین دل نوشته به استقبال این روز خواهد رفت.
در کانون شوش نیز همایش روز ادبیات کودکان و نوجوانان با حضور شاعران و نویسندگان بومی برگزار خواهد شد و در آن ضمن معرفی آثار بزرگان ادبیات کودک و نوجوان به کودکان و نوجوانان، آثار ادبی اعضا خوانش و نقد و بررسی می‌شود.
بر اساس این گزارش برپایی ایستگاه ادبی با عنوان « واژه‌های نقره‌ای »، مسابقه‌ی کتاب سازی ویژه‌ی  اعضای کودک و نوجوان، معرفی شخصیت مهدی آذریزدی و فرهاد حسن‌زاده، برگزاری نمایشگاه کتاب، معرفی، روخوانی و بحث کتاب در کانون ماهشهر اجرا خواهد شد و مربیان مراکز کانون شماره ۱، ۳ و۴ اندیمشک برنامه‌های  معرفی کتاب « چه کسی طوفان را آرام خواهد کرد » ، نقد و بررسی کتاب هزار و یک‌شب و مطابقت قصه‌های آن با قصه‌های مادری را برای بچه‌ها تدارک دیده‌اند.
در همین روز مربیان کانون رامهرمز شاعران و نویسندگان کودک را به بچه‌ها معرفی کرده و ایستگاه ادبی برای کودکان و نوجوانان برپا خواهند کرد.
در ۵ مرکز کانون در شهرستان اهواز نیز به همت مربیان  برنامه‌های، معرفی مهدی آذر یزدی و قصه‌خوانی یکی از آثار مطرح این نویسنده برای اعضای مرکز ، شعرخوانی در ایستگاه ادبی با عنوان « از کارون تا کلمه » ، معرفی شاعران و نویسندگان نوجوان از جمله جعفر ابراهیمی، هوشنگ مرادی کرمانی،  برپایی ایستگاه ادبی ، برپایی نمایشگاهی از آثار کودکان و نوجوانان ، اجرای مسابقه ، معرفی و خوانش کتاب امیرحسین و چراغ جادو از ابراهیم حسن بیگی و کتاب سازی و نوشتن داستان توسط اعضا برگزار می‌شود.
همچنین به همین مناسبت نشست ادبی « یک فنجان شعر » و معرفی کتاب‌های شعر نوجوان در کانون گتوند، معرفی سری کتاب‌های ( قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب ) مهدی آذر یزدی در قالب ( نمایشگاه رومیزی ) همراه با توضیحاتی در رابطه با محتوای آن‌ها، معرفی شخصیت مهدی آذر یزدی در قالب مسابقه‌ی حضوری پرسش و پاسخ با توجه به نمایشگاه کتاب رومیزی ، همایش قصه‌گویی ،  معرفی کتاب‌ها و شخصیت مهدی آذریزدی، در مراکز کانون خرمشهر، محفل ادبی اعضای نوجوان مرکز با موضوع من و ادبیات وطن (با محوریت خوانش اشعار کهن)،دعوت از محقق و پژوهشگر قصه‌های بومی، معرفی شخصیت و آثار استاد شهریار،  تهیه نشریه دیواری با موضوع ادبیات و برپایی نمایشگاهی از مجموعه رمان‌های نوجوان در کانون هندیجان، برگزاری محفل ادبی با حضور اعضای فعال کانون، معرفی رودکی کسایی به‌عنوان اولین شاعر پارسی‌گو و معرفی کتاب‌های شعر و داستان کودک در کانون شهرستان کارون و معرفی شخصیت‌های ادبی، نمایش خلاق " ضرب‌المثل‌های بهبهان"، مسابقه " شعرخوانی و مشاعره "،معرفی کتاب " ضرب‌المثل‌ها به زبان بهبهانی" فرخنده نشاطی،  برگزاری کارگاه ادبی " اگر یک نویسنده بودم ... یا من می‌نویسم تا بتوانم ... و رونمایی از کتاب‌های آقای آذر یزدی " قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب" در کانون شماره ۲ بهبهان برگزار خواهد شد.
بر اساس این گزارش دیگر مراکز کانون در شهرهای ایذه، آغاجاری، بهبهان، باغملک، رامشیر، امیدیه، بندر امام، حمیدیه، سوسنگرد، بستان، ملاثانی، شوشتر، دزفول، لالی، مسجدسلیمان، گتوند، هویزه و هفتکل نیز به همین مناسبت با اجرای ویژه‌برنامه‌هایی این روز را گرامی خواهند داشت.