پنجمین کانون پرورش فکری اندیمشک افتتاح شد

پنجمین کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شهرستان اندیمشک روز سه‌شنبه در دومین روز از هفته دولت افتتاح شد. ‏

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، مدیرکل کانون استان خوزستان مدیرکل کانون پرورش فکری استان خوزستان در این آیین با اشاره به فعالیت 52 مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی شهر استان خوزستان گفت: 42 عنوان برنامه مختلف در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی در مراکز کانون اجرا می‌شوند که با توجه به آسیب‌پذیر بودن دو قشر کودک و ‏نوجوان این برنامه‌ها در پرورش و تربیت صحیح آنان بسیار مؤثر هستند.
غلامرضا شنبدی همچنین از فعالیت مراکز سیار کانون پرورش ‏فکری در مناطق روستایی این استان خبر داد و اظهار کرد: این مراکز با انجام برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی و ادبی به رشد و پویایی قشر کودک و نوجوان در مناطق روستایی‏ کمک می‌کنند.
وی گفت: کانون‌های پرورش فکری در استان خوزستان ازنظر امکانات و تجهیزات مشکلی نداشته و علیرغم کمبود نیرو عملکرد خوبی ارائه کرده‌اند.
شنبدی اظهار کرد: اندیمشک تنها شهرستان خوزستان است که دارای پنج مرکز کانون پرورش فکری است و باید از این فرصت برای آموزش ‏کودکان و نوجوانان استفاده کرد.
در ادامه این مراسم فرماندار اندیمشک با اشاره به این‌که اندیمشک به‌عنوان شمالی‌ترین نقطه در استان خوزستان در ابعاد مختلف با همدلی و تلاش برنامه‌های ‏مختلف فرهنگی انجام داده است گفت: در برخی بخش‌ها هم مشکلاتی داریم که نیازمند تلاش جدی‌تر است.
حمیدرضا گودرزی افزود: هزاران نفر افراد تحصیل‌کرده بیکار در شهرستان داریم و در بخش ورزش بانوان نیز نتوانسته‌ایم کارهای خوبی انجام ‏دهیم.
گودرزی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: رفع این کاستی‌ها نیازمند تلاش بیشتر و نیز عزم و همدلی است.
فهیمه کمال فر مسئول کانون پرورش فکری شماره 5 شهرستان اندیمشک نیز در این مراسم با اشاره به این‌که اولین کانون ‏پرورش فکری شهرستان در سال 1379 افتتاح شده و چهار مرکز شهرستان در مجموع بیش از دو هزار و 300 عضو دارند که ‏برنامه‌های متنوعی به آنان آموزش داده می‌شود گفت: پنجمین کانون پرورش فکری شهرستان اندیمشک در زمینی به مساحت 650 مترمربع و زیربنای 380 متری با اعتباری بیش از 6 میلیارد ریال احداث و تجهیز شده است.
گفتنی است تعداد مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خوزستان با افتتاح این مرکز به عدد 53 رسید مراکزی که با ارائه فعالیت‌های فرهنگی، هنری با مخاطبین کودک و نوجوان خود ارتباطی چهره به چهره و نزدیک برقرار می‌کند.
مربیان کانون در این مراکز علاوه بر امانت دادن کتاب به ارائه 40 عنوان فعالیت فرهنگی هنری همچون: قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش عروسکی، پخش فیلم، تهیه روزنامه دیواری، کتاب‌خوانی، نقاشی، سفالگری، گفتگوهای آزاد و ... برای کودکان و نوجوانان می‌پردازند.