لزوم تقویت جایگاه کانون پرورش فکری در اجرای فعالیت‌های فرهنگی خوزستان

مشاور استاندار خوزستان گفت: لازم است اهمیت جایگاه کانون پرورش فکری در اجرای فعالیت‌های فرهنگی تقویت شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان مشاور استاندار خوزستان هم‌زمان با هفته‌ی دولت در مراسم افتتاح دو خودروی کتابخانه سیار شهری و روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در شهرستان اهواز  کانون را اساس کار تعلیم و تربیت معرفی کرد و اظهار داشت: امیدوار این جایگاه مهم در میان مسئولان مورد توجه قرار گیرد و اهمیت جایگاه کانون در اجرای فعالیت‌های فرهنگی تقویت شود.

جمال درویش با اشاره به این‌که ایستادن در یک نقطه باعث فرسودگی و حرکت و سفر باعث رشد و پویایی می‌شود افزود: منظور ما از سفر تنها بعد جغرافیایی آن نیست بلکه سفر فکری است که در آن کودکان و نوجوانان از یک نقطه فکری به نقطه فکری دیگر می‌روند و این کار با استفاده از کتاب صورت می‌گیرد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خوزستان گفت: بچه‌ها با مطالعه کتاب است که می‌توانند با تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم و اعتقادات و باورهای دینی آشنا شوند و بر همین اساس است که می‌توان بچه‌هایی با هویتی قوی داشته باشیم و کانون در انجام این کار یکی از مهم‌ترین نهادهای فرهنگی است.

وی در پایان سخنان خود از رسانه‌های نوشتاری، دیداری و شنیداری خواست اهمیت کانون را به مردم معرفی کنند و در این راستا با کانون همکاری کامل داشته باشند.

گفتنی است: در این مراسم، مهرداد شریف مخمل‌زاده مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان، جمال درویش مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خوزستان، غلامرضا شنبدی مدیرکل کانون خوزستان، مسئولان و کارشناسان کانون به همراه تنی چند از مسئولان این شهرستان حضور داشتند و در انتهای این مراسم نیز ناصر سودانی نماینده مردم شهرستان اهواز با حضور در کانون در جریان افتتاح این دو مرکز قرار گرفت.