اولین جلسه نقد نمایش عروسکی در اهواز

اولین جلسه نقد نمایش عروسکی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان در سالن نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اهواز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، ماهدخت فارسانی مسئول مرکز آفرینش‌های هنری کانون استان خوزستان با اعلام این خبر گفت: اولین جلسه نقد نمایش عروسکی کانون خوزستان با حضور 38 نفر از اعضاء دختر و پسر مراکز کانون پرورش فکری شهرستان اهواز در سالن نمایش مرکز شماره یک اهواز اجرا شد.
وی با بیان این‌که در ابتدای این جلسه فیلم نمایش عروسکی"میهمان غار" به کارگردانی علی‌اکبر حلیمی برای اعضا پخش شد افزود: در ادامه کارشناس مسئول هنری استان و رؤیا بهادری مربی تئاتر مراکز اهواز مقدمه‌ای را برای شرکت‌کنندگان بیان کردند و اعضاء شرکت‌کننده به بیان نظرات خود درباره‌ی نمایش پرداختند.
در این جلسه نقد نگین سیاهپور عضو مرکز شماره 2 اهواز ضمن انتقاد از متن این نمایش گفت: متن نمایش مناسب برای گروه نوجوان بود ولی شعرهای مورد استفاده و ترانه‌های نمایش مناسب گروه سنی نوجوان نبوده و کودکانه بودند.
محمدامین سلیمانی عضو کانون شماره 5 اهواز نیز متن نمایش را باعث افزوده شدن اطلاعات تاریخی او در زمینه این واقعه دانست و دانیال بهبهان زاده دیگر عضو این مرکز اعتقاد داشت سایز عروسک‌های نمایش با یکدیگر هماهنگ نبود و دلیل استدلال خود را هم‌اندازه بودن عروسک‌های کبوتر و عنکبوت‌ها معرفی کرد و گفت در واقعیت اندازه این حیوانات با هم برابر نیست این‌طور نیست.
آیدا چهارده چریک عضو کانون شماره یک اهواز نیز با اشاره به استفاده از نور سبز برای نشان دادن شخصیت پیامبر گفت این نمایش به او آموخت که می‌توان در بعضی موارد از نور برای نشان دادن یک شخصیت یا تیپ در نمایش استفاده کرد.
در این جلسه شرکت‌کنندگان به‌طورکلی از صداپیشگی و عروسک‌گردانی نمایش رضایت داشتند و در رابطه با دکور نمایش نیز معتقد بودند رنگ یکنواخت صخره‌ها و سنگ‌های درون غار برای بیننده خسته‌کننده بود و نیاز به سایه‌روشن بیشتری داشت.
از نگاه شرکت‌کنندگان در این جلسه، موسیقی این نمایش بسیار مناسب و هماهنگ با متن و صحنه‌های آن ساخته و مورداستفاده قرارگرفته بود.