اردوی فرهنگی تربیتی " خانواده شاد، کودکان شاد" در دزفول

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردوی فرهنگی تربیتی " خانواده شاد، کودکان شاد" را همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی در دزفول برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، سعید گل گل مسئول کانون شماره یک دزفول با اعلام این خبر گفت: همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی با حضور اعضای کودک کانون شماره یک دزفول و مادران آن‌ها اردوی فرهنگی تربیتی " خانواده شاد، کودکان شاد" را با هدف آموزش مهارت‌های اجتماعی و ایجاد شادی و امید در خانواده‌های کودکان عضو کانون در مجتمع فرهنگی شیخ مرتضی انصاری شهرستان دزفول برگزار شد.
وی با بیان این‌که در این اردو مربیان کانون با حضور کودکان و خانواده‌ها برنامه‌های ایستگاه صبحانه سالم، کارگاه کاردستی و ساخت ماسک، قصه‌گویی و کارگاه نمایش خلاق " روباه و کلاغ " را اجرا کردند افزود: اجرای بازی‌های محلی و گروهی توسط مربیان فرهنگی و هنری دیگر برنامه این اردوی یک‌روزه بود.
این مسئول فرهنگی فعالیت اردو را به لحاظ ویژگی‌های که دارد مانند یک خانواده وسیع معرفی کرد و توضیح داد: در حالی که امکان طرح واقعی بعضی از مسائل اجتماعی و اخلاقی همچون مسئله نظافت، انضباط گروهی، تقویت روحیه‌ی خدمت به دیگران، آداب‌های مختلف نظیر آداب خوردن، آداب معاشرت و آداب دینی در محیط کانون و کتابخانه میسر نیست این مسائل به شکلی محسوس در فضای اردو به‌راحتی مطرح می‌شود و هر چه محیط‌های تربیتی به‌ویژه برای سنین کودکی و نوجوانی به محیط خانواده نزدیک‌تر باشد طرح مسائل تربیتی هم سهل‌تر و هم کارسازتر خواهد بود.
گل گل ادامه داد: در فضای اردو ما محیط خانواده را بازسازی می‌کنیم و سپس به طرح مسائلی که در خانواده‌ی بچه‌ها فراموش شده یا با بی‌توجه از کنار آن گذشته‌اند می‌پردازیم.
وی یادآور شد: پایدارسازی اعضا بخصوص نوجوانان و جذب اعضای جدید و همچنین ایجاد نشاط و شادی در کودکان و نوجوانان یکی از دیگر اهداف مهم برگزاری اردوهای فرهنگی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان است که مسئولین، کارشناسان و مربیان کانون در برنامه‌ریزی‌های سالانه مراکز به این فعالیت مهم و جذاب توجه ویژه‌ای دارند.
گفتنی است: فعالیت‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در 54 مرکز کانون در استان خوزستان از 24 آبان ماه آغاز شده و یکم آذر پایان خواهد یافت.