کودکان و نوجوانان امیدیه ایی در کانون با احادیث امامان و معصومین آشنا می‌شوند

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اجرای ویژه‌برنامه چشمه نور کودکان و نوجوانان امیدیه ایی را با احادیث امامان و معصومین آشنا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، لیلا صوباتی مسئول کانون شماره 2 امیدیه با اعلام این خبر گفت: مربیان کانون این مرکز با اجرای سابقه کلمات درهم‌ریخته کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری شماره 2 امیدیه را با حدیث‌هایی از امامان و معصومین آشنا می‌کنند.
وی با بیان این‌که فعالیت آشنایی با حدیث یکی از فعالیت‌های مذهبی کانون شماره 2 امیدیه است که برای تمامی گروه‌های سنی کودک و نوجوان قابل‌اجرا است پیرامون شیوه برگزاری این برنامه توضیح داد: در این فعالیت مذهبی ابتدا، مربی یک حدیث را با کلمات ساده و قابل‌فهم برای کودکان و نوجوانان انتخاب می‌کند و متن کامل حدیث روی کارتی نوشته شده و کلمات حدیث نیز به‌صورت مجزا روی کارت‌هایی کوچک‌تر نوشته می‌شوند.
صوباتی با اشاره به این‌که در این فعالیت اگر به شکل گروهی بخواهد صورت بگیرد مربیان به تعداد کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده احادیث را به این مدل تهیه می‌کنند و درون جعبه‌هایی قرار می‌دهند افزود: برای شروع این فعالیت مذهبی هر جعبه در اختیار یک نفر یا یک گروه قرار می‌گیرد که با اعلام شروع برنامه اعضا جعبه را باز کرده و بر اساس کارت متن کامل حدیث، بایستی کلمات را کنار هم بچینند.
این مسئول فرهنگی برگزاری این برنامه را در راستای تقویت بنیه مذهبی و اعتقادی کودکان و نوجوانان معرفی کرد و یادآور شد: مربیان کانون با اجرای این برنامه علاوه بر آشنایی بچه‌ها با احادیث امامان و معصومین مفاهیم این احادیث را به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهند.