کد خبر: 254644
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
بازدید 1193
پنجاه و سومین کتابخانه پستی کانون کشور در استان خوزستان افتتاح شد

پنجاه و سومین کتابخانه‌ی پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور صبح امروز طی آیینی در استان خوزستان آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، این پنجاه و هشتمین مرکز فرهنگی هنری کانون خوزستان و پنجاه و سومین کتابخانه‌ی پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور است که هم‌زمان با فصل بهار با حضور جمعی از مسئولین استانی و کانون و باهدف خدمت‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و حاشیه شهرهای استان خوزستان که فاقد کتابخانه‌های ثابت و سیار هستند در اهواز به بهره‌برداری رسید.
غلامرضا شنبدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در این آیین گفت: کتابخانه پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در حالی کار خود را با 6 هزار جلد مشتمل بر یک هزار و 200 عنوان کتاب آغاز می‌کند که در مرحله نخست کار خود 20 روستای مسیر اهواز- ماهشهر و اهواز- شوشتر را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.
شنبدی با اشاره به این‌که کتابخانه پستی کودک و نوجوانان کانون خوزستان به یاری خدا در آینده با همکاری اداره کل پست و آموزش و پرورش استان فعالیت خود را به تمام روستاهای فاقد کتابخانه گسترش می‌دهد توضیح داد: کتابخانه‌ی پستی کودک و نوجوانان استان خوزستان مسئولیت آن به محمدرضا بقال زاده دانشجوی رشته امور فرهنگی واگذار شده است و این مربی به‌منظور تحقق اهداف کانون، کتاب و مطالب خواندنی را از طریق پست برای این کودکان و نوجوانان ارسال می‌کند و بچه‌ها پس از مطالعه و برگشت کتاب از همان طریق، بر اساس علاقه و نیاز کتاب‌های جدید را دریافت می‌کنند.
این مدیرکل فرهنگی با تأکید بر این‌که کلیه هزینه‌های ارسال پستی کتاب‌ها به عهده‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است اظهار داشت: ما با توسعه کتابخانه‌های پستی و سیار کانون به دنبال توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و کشف و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی در بین کودکان و نوجوانان هستیم.
وی یادآور شد: کانون برای همه‌ی کودکان و نوجوانان استان است و رسالت ما این است که حلاوت فعالیت‌های ناب کانون را به کام کودکان با نیازهای ویژه نیز بچشانیم.
گفتنی است: هم‌اکنون با افتتاح کتابخانه پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان تعداد این کتابخانه‌ها در کشور به عدد53 رسید.