رونمایی از هفت طرح دیواری با موضوع شاهنامه در دزفول

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی از هفت طرح دیواری با موضوع شاهنامه در کانون شماره ۴ دزفول رونمایی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، سارا فراوش مسوول کانون شماره ۴ دزفول با اعلام این خبر گفت: هفت طرح دیواری زال و رودابه، زال و سیمرغ، تولد رستم، رستم و اکوان دیو، گردآفرید، رستم و سهراب و بیژن و منیژه به همت مربیان کانون در مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ دزفول رونمایی شد.
وی با اشاره به این‌که این طرح‌ها در پروژه‌ای یک‌ساله و با مشارکت و همکاری اعضای دختر و پسر نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۴ دزفول بر اساس مجموعه کتاب «نامه نامور»، آماده شده‌اند توضیح داد: اجرای پروژه شاهنامه‌خوانی طرحی بود که با تلفیق فعالیت‌های فرهنگی و هنری همچون: قصه‌گویی و روخوانی کتاب شاهنامه، بحث کتاب، معرفی کتاب، تحقیق و پژوهش، کاردستی و ظریف بری با چوب، نقاشی و ... همراه شد و در سال جاری در قالب هفت طرح به روی دیوار رفت.
فراوش اضافه کرد: این فعالیت به‌پاس قدردانی از فردوسی شاعر نامی کشور که توانست اندیشه پویا و تصویری زیبا را در همگونی دین و فرهنگ ملی در قالب یادگاری هزارساله، ولی همواره تازه و سودمند باقی گذارد و همچنین معرفی آن به کودکان و نوجوانان صورت گرفت.
گفتنی است: «نامه نامور» مجموعه ۱۲ جلدی از داستان‌های شاهنامه‌ی حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر و حماسه‌سرای قرن چهارم است که با نثری ساده و امروزی برای نوجوانان برای گروه سنی «د» (دوره اول متوسطه) توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قطع رحلی و با جلد سخت به چاپ رسیده است.
«رستم و سهراب» نوشته جعفر ابراهیمی (شاهد) و تصویرگری کمال طباطبایی، «بیژن و منیژه» و «بازی اهریمن» به نویسندگی سوسن طاقدیس و تصویرگری محرم اسلام نژاد و نازنین عباسی، «رستم و اکوان دیو» نوشته افسانه شعبان نژاد و تصویرگری سحر حقگو، «داستان فرود» کاری از اسدالله شعبانی و تصویرگری راهله برخورداری و «رستم و اسفندیار» نوشته مرجان فولادوند و تصویرگری پژمان رحیمی زاده عنوان‌های شش جلد از کتاب‌های این مجموعه است.
هم‌چنین، «زال و سیمرغ» و «زال و رودابه» به نویسندگی مصطفی رحماندوست و تصویرگری مانلی منوچهری و عاطفه ملکی جو، «رویای گردآفرید» نوشته مینو کریم زاده و تصویرگری عطیه بزرگ سهرابی، «سیاوش» به تصویرگری عطیه مرکزی، «هفت‌خوان و هفت رزم» به نویسندگی زهره پریرخ و تصویرگری نیلوفر میرمحمدی و «خوان هشتم» نوشته محمود پور وهاب و تصویرگری گلریز گرگانی از دیگر کتاب‌های این مجموعه به شمار می‌رود.