حمایت از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وظیفه‌ای ملی است

امام‌جمعه شهرستان دزفول گفت: کانون با دارا بودن جایگاه سرمایه‌گذاری فرهنگی در جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و حمایت از کانون وظیفه‌ای ملی است و من مقید به انجام آن هستم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی قاضی در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با تأکید بر این‌که از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دزفول در ماجرای خلع ید مرکز فرهنگی هنری شماره یک این شهرستان دفاع خواهم کرد اظهار داشت: کانون موضوعی شخصی نیست و اگر لازم باشد مشکل آن را رسانه‌ای کرده و در خطبه‌ها مطرح خواهم کرد.

وی با اشاره به این‌که مشکل کانون باید در چارچوب قانون حل شود ادامه داد: باید با دادن فراخوان از بچه‌هایی که قبلاً در کانون بوده و اکنون وکیل شده‌اند و نسبت به آن عِرق‌دارند، برای رسیدگی به این پرونده استفاده کرد.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان دزفول با اعلام حمایت از کانون اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش مهمی در جامعه دارد و همه باید برای حفظ آن تلاش کنند.

همچنین در این دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: کار روحانیت و کانون، ماهیت و ریشه فرهنگی دارد و ما درصدد ایجاد ارتباطی تنگاتنگ بین ائمه جمعه، روحانیت و مسئولین کانون هستیم.

غلامرضا شنبدی پیرامون مشکل پیش‌آمده برای کانون شماره یک دزفول توضیح داد: فردی با ارائه سند و پیگیری از طریق دادگاه مدعی مالکیت زمین کانون شده است و توانسته حکم خلع ید این مرکز فرهنگی هنری را دریافت کند این در حالی است که مکان کنونی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک دزفول قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1354، توسط شهرداری و فرمانداری شهرستان دزفول به این نهاد فرهنگی اختصاص داده شده و این فرد در حال حاضر ادعای مالکیت این زمین را کرده است.

وی با تشکر از حمایت امام‌جمعه شهرستان دزفول تأکید کرد تا اعاده‌ی حق کانون ماجرای خلع ید کانون دزفول را از مجاری قانونی پیگیری خواهیم کرد.