ویژه‌برنامه‌ی "سفر به دیار مسافر" در اهواز برگزار شد

به‌پاس بزرگداشت هنرمند کانونی زنده‌یاد "عباس کیارستمی" ویژه‌برنامه‌ی "سفر به دیار مسافر" در اهواز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، جهان گل محمدی مسوول کانون مجتمع اهواز با اعلام این خبر گفت: بزرگداشت هنرمند کانونی زنده‌یاد "عباس کیارستمی" با عنوان "سفر به دیار مسافر" با حضور بیش از یک‌صد عضو دختر کودک و نوجوان، معاون فرهنگی و جمعی از کارشناسان کانون خوزستان و علینقی طاهری دزفولی نویسنده، پژوهشگر و مدرس سینما در مرکز فرهنگی و هنری کانون مجتمع اهواز برگزار شد.

وی با اشاره به این‌که در این بزرگداشت ابتدا معرفی آثار و زندگی‌نامه کیارستمی در قالب نمایش خلاق توسط اعضا نوجوان دختر این مرکز معرفی شد افزود: در ادامه این بزرگداشت علینقی طاهری دزفولی نویسنده، پژوهشگر و مدرس سینما به معرفی شخصیت و ویژگی‌های هنری آثار این فیلم‌ساز برجسته‌ی ایرانی در سال‌های همکاری وی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بعد از آن پرداخت.

گل محمدی نمایش فیلم "نان و کوچه " و نقد این فیلم و همخوانی سوره فاتحه و ساخت تابلوی یادبود این هنرمند فقید را دیگر فعالیت‌های این مراسم معرفی کرد و یادآور شد: در بخش پایانی بزرگداشت هنرمند کانونی زنده‌یاد "عباس کیارستمی" در مجتمع فرهنگی هنری کانون اهواز نماهنگ ساخته شده دو عضو کانون شماره یک اهواز به نمایش درآمد.

گفتنی است: زنده‌یاد عباس کیارستمی در سال‌های فعالیت خود، آثار ماندگاری مانند «خانه دوست کجاست؟»، «نان و کوچه»، «زنگ تفریح»، «مشق شب»، «تجربه»، «مسافر»، «من هم می‌توانم»، «دو راه‌حل برای یک مساله»، «لباسی برای عروسی»، «همسرایان»، «اولی‌ها»، «بزرگداشت معلم»، «با ترتیب و بدون ترتیب»، «زندگی و دیگر هیچ» و... را به تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته است. کیارستمی نگارش و تصویرگری برخی از کتاب‌های کانون مانند «رنگ‌ها»، «من حرفی دارم که فقط شما بچه‌ها باور می‌کنید» و «داستان زندگی پرثمر و با افتخار مداد قرمز» را نیز بر عهده داشته است.