کودکان و نوجوانان اهوازی عضو کانون از فرهنگسرای نجوم شهروند بازدید کردند

نوجوانان اهوازی عضو کانون پرورش فکری با شرکت در فعالیت علمی از فرهنگسرای نجوم شهروند این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، لیلا رحمانیان مسئول کانون شماره 5 اهواز با اعلام این خبر گفت: نجوم و رصد اجرام آسمانی، یکی از فعالیت‌هایی است که مورد علاقه‌ی نوجوانان است و کانون شماره 5 اهواز نیز با ورود به این حوزه و با برنامه‌ریزی دقیق بر اساس فرهنگ و سفارش‌های دینی، در این عرصه، ویژه‌برنامه‌های مختلفی را در قالب فعالیت علمی نجوم برای نوجوانان برگزار کرد.

وی افزود: در همین راستا مربیان کانون شماره 5 اهواز با برگزاری کلاس نجوم، نوجوانان اهوازی را با این علم آشنا می‌کنند.

این مسئول فرهنگی خاطرنشان کرد: اعضا دختر و پسر کودک و نوجوان پس از شرکت در کلاس نجوم و آشنایی با مفاهیم علم ستاره‌شناسی در آخرین جلسه‌ی دوره‌ی اول از کلاس نجوم در کانون در دو روز مجزا با حضور در فرهنگسرای نجوم شهروند اهواز اطلاعات تکمیلی را دریافت کردند.

رحمانیان با اشاره به این‌که مسئولیت برگزاری کلاس‌های نجوم در این مرکز به عهده‌ی فروغ شاکریان مربی فرهنگی مرکز است یادآور شد: فرهنگسرای نجوم شهروند به تجهیزات تخصصی مرتبط با علم نجوم مجهز است و تجهیزاتی ازجمله تلسکوپ، دوربین چشمی، گنبد آسمان‌نما، گردونه آسمان، دوربین عکاسی نجومی، ترازوی فضایی، ساعت آفتابی دو متری و... برای علاقه‌مندان به نجوم و دنیای آسمان‌ها قرار دارد.

گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان اهواز، 6 مرکز ثابت 4 سیار و یک کتابخانه پستی دارد و با ارائه فعالیت‌های فرهنگی، هنری با مخاطبین کودک و نوجوان خود ارتباطی نزدیک برقرار می‌کند.

مربیان کانون در این مراکز علاوه بر امانت دادن کتاب به ارائه 40 عنوان فعالیت فرهنگی هنری همچون: قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش عروسکی، پخش فیلم، تهیه روزنامه دیواری، کتاب‌خوانی، نقاشی، سفالگری، گفتگوهای آزاد و ... برای کودکان و نوجوانان می‌پردازند.