• کد خبر: 257724

مدیرکل کانون خوزستان

نخستین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری خوزستان در اهواز افتتاح می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: نخستین مرکز فرهنگی هنری فراگیر کانون پرورش فکری خوزستان در اهواز افتتاح می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، غلامرضا شنبدی با اعلام این خبر افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خوزستان 58 مرکز ثابت، سیار و پستی دارد و قرار است 5 مردادماه 95 با حضور مسؤولین کشوری و استانی اولین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در اهواز افتتاح شود.

وی با بیان این‌که با افتتاح مرکز فراگیر در شهرستان اهواز، کودکان و نوجوانان دارای معلولیت از نظر جسمانی، بینایی، شنوایی می‌توانند از این پس در فضایی استاندارد و مجهز به کتاب‌های صوتی و سایر امکانات سمعی و بصری ویژه از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استفاده می‌کنند.

شنبدی خاطرنشان کرد: این مرکز با هدف برقراری و رعایت عدالت اجتماعی و توجه کانون به کودکان و نوجوانان با شرایط ویژه افتتاح می‌شود و در آن کودکان و نوجوانان با شرایط ویژه در کنار دیگر همسالان خود این موقعیت را پیدا می‌کنند که در این مرکز از تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری، علمی، ادبی کانون بهره ببرند.

گفتنی است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان اهواز، 6 مرکز ثابت 4 سیار و یک کتابخانه پستی دارد و با ارائه فعالیت‌های فرهنگی، هنری با مخاطبین کودک و نوجوان خود ارتباطی نزدیک برقرار می‌کند.

مربیان کانون در این مراکز علاوه بر امانت دادن کتاب به ارائه 40 عنوان فعالیت فرهنگی هنری همچون: قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش عروسکی، پخش فیلم، تهیه روزنامه دیواری، کتاب‌خوانی، نقاشی، سفالگری، گفتگوهای آزاد و ... برای کودکان و نوجوانان می‌پردازند.