بیست و یکمین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کشور در اهواز افتتاح شد

بیست و یکمین مرکز فرهنگی هنری فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و اولین مرکز در استان خوزستان امروز سه‌شنبه با حضور رضا قمر زاده معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کشور در اهواز افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در آیین افتتاح نخستین مرکز فراگیر این کانون گفت: این مرکز به‌عنوان اولین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری خوزستان ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در مرکز فرهنگی هنری شماره سه اهواز افتتاح شده است.

وی افزود: این مرکز فراگیر به‌منظور ارائه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان کم‌بینا، نابینا، کم‌توان جسمی و حرکتی افتتاح شده است و از این پس این بچه‌ها در فضایی استاندارد و مجهز به کتاب‌های بریل، صوتی و سایر امکانات سمعی و بصری ویژه از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استفاده خواهند کرد.

شنبدی هدف راه‌اندازی این مرکز را عدالت محوری و بهره‌مندی همه کودکان از برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد و یادآور شد: از این پس بچه‌های با نیازهای ویژه در کنار دیگر همسالان خود که از نعمت سلامتی کامل برخوردارند در فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی کانون شرکت می‌کنند.

 با افتتاح مرکز فراگیر در شهرستان اهواز و اجرای فعالیت‌های متناسب با نیازهای این گروه از مخاطبان، توسط مربیان دوره دیده‌ی کانون اعتماد به نفس این گروه از کودکان و نوجوانان افزایش می‌یابد و فرصت پذیرش اجتماعی آنان از سوی دیگر هم‌سن و سال‌های آنان فراهم می‌شود.

در آیین گشایش اولین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری خوزستان در اهواز که معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند سیده زهرا موسوی عضو نوجوان نابینای مرکز شماره سه اهواز و برگزیده‌ی مسابقه کشوری شعرخوانی رضوی در سال 92 به خوانش شعرش پرداخت و در ادامه تارا احمدی، اسما عامری و سجاد جهانفر همگی از آموزشگاه نابینایان شوریده شیرازی به ترتیب به اجرای موسیقی زنده و شعرخوانی پرداختند.