کانون خوزستان در راستای خدمت‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان قدم برداشته است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از توسعه خدمت‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان خوزستان با گسترش مراکز این نهاد فرهنگی در استان خبر داد.

غلامرضا شنبدی با تبریک آغاز هفته دولت گفت: پس از گذشت یک سال از سکان‌داری یکی از قدیمی‌ترین نهادهای فرهنگی حوزه‌ی کودک و نوجوان استان خوزستان، در کنار تمامی کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان، با گسترش مراکز فرهنگی هنری کانون در راستای توسعه خدمت‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان این خطه از ایران اسلامی قدم برداشته‌ایم.

وی با اشاره به این‌که از تیرماه 1394 تاکنون 2 مرکز ثابت فرهنگی هنری، 2 کتابخانه‌ی سیار روستایی، یک کتابخانه‌ی سیار شهری و یک کتابخانه پستی راه‌اندازی شده است افزود: در طول این یک سال تعداد مراکز کانون را از 52 مرکز به 58 مرکز افزایش دادیم.

شنبدی افزایش تعداد مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خوزستان را در راستای عدالت آموزشی و توسعه فرهنگی بیان کرد و توضیح داد: ما با راه‌اندازی مراکز سیار و پستی، خدمت‌رسانی فرهنگی خود را در مناطق محروم روستایی و حاشیه شهر گسترش دادیم تا کودکان و نوجوانان این مناطق بتوانند از برنامه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی کانون استفاده کنند.

این مدیرکل فرهنگی در ادامه به افتتاح اولین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این مرکز کودکان و نوجوانان کم‌بینا، نابینا، کم‌توان جسمی و حرکتی در فضایی استاندارد و مجهز به کتاب‌های بریل، صوتی و سایر امکانات سمعی و بصری ویژه در کنار دیگر همسالان خود از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استفاده می‌کنند.

شنبدی یکی دیگر از برنامه‌های موردتوجه کانون را تعامل با دیگر سازمان‌ها عنوان کرد و افزود: در طول این یک سال، با سازمان‌ها و نهادهایی چون: اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل محیط‌زیست، اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش استثنایی، بهزیستی، دادگستری، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، شرکت آبفا و پارک علم و فناوری در استان خوزستان نشست‌های مختلف داشتیم که با اکثر این سازمان‌ها و اداره‌ها تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌ایم.

این مدیرکل فرهنگی در ادامه پیرامون فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی مراکز کانون از تیرماه 1394 تاکنون نیز توضیح داد: در این مدت بیش از 900 هزار نفر از کودکان و نوجوانان خوزستانی توانسته‌اند از فعالیت‌های کانون بهره ببرند.

وی با بیان این‌که در این ایام بیش از 50 اردوی درون استانی برای کودکان و نوجوانان برگزار شده است اضافه کرد: به همت کارکنان و مربیان این استان جشنواره‌ها و ویژه‌برنامه‌های مختلفی چون جشنواره قصه‌گویی استانی و مرثیه‌ای برای خورشید، جشنواره نمایش عروسکی و کاغذی، جشنواره رضوی، هفته ملی کودک، هفته کتاب و کتاب‌خوانی و بسیار دیگری از برنامه‌ها چون، نشست‌های ادبی با حضور نویسندگان برجسته حوزه‌ی کودک و نوجوان و ... اجرا شده است.

شنبدی در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌اندازی مرکز آموزش ضمن خدمت و رفاهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در مجتمع فرهنگی هنری کانون شهرستان اهواز اشاره کرد و گفت: این مرکز تخصصی در راستای خدمت‌رسانی بیشتر و بالا بردن سطح دانش علمی و عملی مربیان و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان راه‌اندازی شده است که در حال حاضر به کار خود باقوت ادامه می‌دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در پایان تأکید کرد: کارکنان و مربیان تلاشگر کانون در استان خوزستان همچنان با تمام توان در حال خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان این استان هستند و در این راه با تلاش و همتی مضاعف گام‌های خود را استوار در اعتلای فرهنگ این مرز و بوم برمی‌دارند.