کودکان و نوجوانان ماهشهری به سفیران سلامت پیوستند

کودکان و نوجوانان ماهشهری عضو کانون پرورش فکری، سفیران سلامت در خانواده‌ها شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، مرضیه دقایقی مسوول کانون بندر ماهشهر با اعلام این خبر گفت: کودکان و نوجوانان عضو این مرکز فرهنگی هنری با شرکت در کارگاه‌های آموزش زندگی سالم، گسترش دهنده‌ی این فرهنگ در جامعه می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که مربیان کانون در این کارگاه‌ها توصیه‌ها و آموزش‌های بهداشتی را به کودکان و نوجوانان می‌دهند تأکید کرد: کودکان و نوجوانان عهده‌دار توسعه پایدار ملی کشور هستند و ما در کانون بر روی بچه‌ها به‌عنوان یک گروه هدف در ترویج زندگی سالم و بهداشت سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

دقایقی افزود: اگر فرهنگ سالم زندگی کردن را از ابتدای کودکی به بچه‌هایمان آموزش بدهیم آن‌ها می‌توانند مروجان بسیار خوب این فرهنگ ابتدا در خانواده‌ی خود و پس در جامعه شوند و درنهایت باعث تغییر نگرش و فرهنگ مردم نسبت به‌ سلامت شوند.

مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان بندر ماهشهر یادآور شد: این فعالیت در طول سال با موضوع‌های مختلف توسط مربیان کانون برای بچه‌ها انجام می‌شود.

گفتنی است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خوزستان، 58 مرکز ثابت، سیار و پستی دارد و با ارائه فعالیت‌های فرهنگی، هنری با مخاطبین کودک و نوجوان خود ارتباطی نزدیک برقرار می‌کند.

مربیان کانون در مراکز ثابت و سیار علاوه بر امانت دادن کتاب به ارائه 40 عنوان فعالیت فرهنگی هنری همچون: قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش عروسکی، پخش فیلم، تهیه روزنامه دیواری، کتاب‌خوانی، نقاشی، سفالگری، گفتگوهای آزاد و ... برای کودکان و نوجوانان می‌پردازند.