مهارت گزارش‌نویسی نقشی کلیدی در رشد و پیشرفت کارها دارد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان گفت: مهارت گزارش‌نویسی نقشی کلیدی در رشد و پیشرفت ما، چه در محیط آموزشی و چه در محیط کار دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، غلامرضا شنبدی هم‌زمان با برگزاری پودمان آموزشی «روش تدوین گزارش فعالیت‌های فرهنگی هنری مراکز» که با حضور 34 مربی مسئول مراکز کانون خوزستان در مرکز آموزش ضمن خدمت کانون استان در شهرستان اهواز در حال انجام است با اعلام این مطلب افزود: مهارت گزارش‌نویسی یکی از مهارت‌های مهم برای تولید هر نوع محتواست و هر یک از ما از تنظیم کوچک‌ترین سند‌های رسمی سازمانی تا نشر مطلبی کوتاه در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیازمند آن هستیم.

وی با اشاره به این‌که کمتر فعالیتی وجود دارد که بتواند در حد گزارش‌نویسی به رشد و پیشرفت شغلی کمک کند خاطرنشان کرد: مدیران ارشد با ارائه و تنظیم گزارش‌های قوی، هیئت‌مدیره و سهامداران را راضی می‌کنند و همچنین مدیران میانی با تکیه‌بر مهارت گزارش‌نویسی می‌توانند فعالیت‌های خود را به شیوه‌ای بهتر و اثربخش‌تر ارائه و معرفی کنند و اجازه ندهند که تلاش‌هایشان در میان انبوه فعالیت‌های سازمان گم شود.

شنبدی تأکید کرد: مستندسازی اگر به شکل هوشمندانه انجام شود می‌تواند به یک حافظه‌ی قوی و قدرتمند برای سازمان تبدیل شود.

این مدیرکل فرهنگی یادآور شد: اگر می‌خواهیم از گزارش‌نویسی به شکل درست و کاربردی آن بهره ببریم نباید به آن دید تشریفاتی داشته باشیم بلکه باید با آموزش صحیح روش‌های گزارش‌نویسی به آن به‌عنوان یک ابزار مهم که نقشی کلیدی در رشد و پیشرفت ما دارد نگاه کنیم.

پودمان آموزشی «روش تدوین گزارش فعالیت‌های فرهنگی هنری مراکز» توسط اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان به مدت دو روز در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اهواز برگزار در حال برگزاری است.

محوریت اصلی این آموزش از سوی برگزارکنندگان این پودمان «ارتقاء سطح آگاهی و افزایش مهارت نوشتن گزارش فعالیت‌های فرهنگی هنری» اعلام‌شده و مسئولیت آموزش این دوره‌ی آموزشی به اردشیر ساسان مدرس دانشگاه علمی کاربردی شهرستان اهواز واگذار شده است.

مفهوم گزارش و انواع آن، اصول و قواعد گزارش‌نویسی، ویژگی و نحوه تدوین گزارش خلاقانه و شیوه تدوین گزارش از فعالیت‌های فرهنگی هنری از دیگر اهداف برگزاری این پودمان آموزشی عنوان شده است.

گفتنی است: مربیان شرکت‌کننده در این پودمان 14 ساعته در صورت قبولی در امتحان پایان دوره و کسب نمره قبولی از سوی مرکز آموزش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مدرک معتبر دریافت خواهند کرد.