اردوی عکاسی دزفول شناسی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک دزفول اردوی عکاسی دزفول شناسی بر پا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، سعید گل گل مسئول کانون شماره یک دزفول با اعلام این خبر گفت: در قالب فعالیت اردوی عکاسی، نوجوانان عضو کانون پرورش فکری شماره یک دزفول با مکان‌های تاریخی و مذهبی این شهرستان آشنا می‌شوند.

وی افزود: به‌منظور آشنایی نوجوانان با بافت تاریخی و مکان‌های زیارتی و مذهبی دزفول با حضور اعضای نوجوان دختر مرکز یک دزفول اردوی دزفول شناسی برگزار شد.

گل گل توضیح داد: در این اردو نوجوانان شرکت کننده از مکان‌های مختلفی همچون گذر آیت‌الله معزی، بافت قدیم شهر و معماری زیبای منطقه قلعه، بازار قدیم، آرامگاه عارف برجسته دزفول مولانا کهف الدین اسماعیل قصری، آرامگاه و حمام شاه رکن‌الدین و... ضمن بازدید عکاسی کردند.

این مسئول فرهنگی یکی از اهداف مهم برگزاری این اردوی را آموزش عملی مهارت عکاسی به نوجوانان اعلام کرد و یادآور شد: فعالیت عکاسی در کانون با هدف ایجاد زمینه بیان احساس و اندیشه، پرورش خلاقیت، توجه به محیط پیرامون درک عمیق از آن، پرورش حس زیباشناختی، ایجاد زمینه‌ی تعدیل هیجانات دوره نوجوانی، ایجاد و تقویت حس اعتماد به نفس، ایجاد و برقراری نظم، دقت و سرعت عمل، تحریک حس کنجکاوی و جستجو، تقویت حافظه بصری، افزایش حسن توجه، قدرت تشخیص و انتخاب، ایجاد و افزایش توانایی شکار و ثبت لحظه‌ها، آشنایی با قابلیت‌های کاربری ابزار و لوازم عکاسی و ایجاد زمینه کسب و تقویت مهارت نسبی هرساله در برنامه‌ریزی فعالیت‌های مرکز یک دزفول لحاظ می‌شود.