کد خبر: 265039
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
بازدید 1434
کودک خوزستانی جایزه دومین دور جایزه «سپیدار» را کسب کرد

کودک خوزستانی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دومین جایزه ادبی سپیدار، با موضوع محیط زیست را به خود اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، سپهر بالویی عضو 10 ساله کانون در شهرستان شوش برای گزارش داستانی «حیوان باشکوه جنگل» از سوی شیوا حریری، معصومه یزدانی و رویا میرزایی داوران بخش کودک و نوجوان زیر 12 سال دومین دوره جشنواره سپیدار به‌عنوان برگزیده معرفی شد.

سپهر بالویی از سال 1393 عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان شوش شده است و زیر نظر مربیان فرهنگی، هنری و ادبی این مرکز در فعالیت‌های کانون حضور فعال دارد.

دومین دور جایزه «سپیدار» که جشنواره‌ای در حوزه محیط زیست است در دو بخش آثار ادبی و غیرادبی برای کودکان و نوجوانان و بخش ادبی آثار چاپ‌نشده برای نویسندگان و شاعران برگزار شد.

جایزه «سپیدار» در دومین دور برگزاری خود در حالی با تأکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه محیط زیست برگزار شد که در بخش فردی کودکان و نوجوانان می‌توانستند با ارسال شعر یا داستان، عکس و فیلم کوتاه یا گزارش و مصاحبه در مسابقه شرکت کنند.

 در بخش گروهی این جشنواره نیز علاقه‌مندان می‌توانستند با ایجاد گروه‌هایی حداکثر پنج نفری در قالب جمع دوستان و همکلاسی‌ها فعالیت‌های محیط زیستی انجام دهند و گزارش فعالیت‌های محیط زیستی خود را مانند تفکیک زباله، کمک به حیوانات بی‌سرپناه‌ و پاک‌سازی تهیه کنند یا در محیط اجتماعی مجازی گروه‌های محیط زیستی را سامان داده و گزارش‌ها و آدرس گروه خود را به دفتر مسابقه ارسال کنند.

در بخش مسابقه ادبی آثار چاپ‌نشده ویژه نویسندگان و شاعران، آثار چاپ‌نشده داستانی (داستان کوتاه، بلند، رمان) و شعر که ویژه کودکان و نوجوانان نوشته شده‌اند و آثاری که قبلاً در جایی چاپ نشده‌اند، با یکدیگر رقابت کردند.