کارگاه قصه‌گویی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان در آبادان

کانون پرورش فکری کارگاه قصه‌گویی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان در شهرستان آبادان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، فاطمه زیرک قشقایی مسئول کانون شماره یک آبادان با اعلام این خبر گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور دانش آموزان دبستان پسرانه‌ی شاهد دوم مهر شهرستان آبادان کارگاه آموزش قصه‌گویی را در مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک آبادان برگزار کرد.

وی با اشاره به این‌که در این کارگاه مربیان کانون بچه‌ها را با ویژگی‌های یک قصه‌ی خوب و مناسب برای قصه‌گویی آشنا کردند افزود: مربیان همچنین در این کارگاه به آموزش نکته‌هایی مهم قصه‌گویی از جمله صدای رسا، زبان بدن مناسب، لحن، کنترل صدا، زمینه‌چینی، پایان، ارتباط چشمی و ... برای دانش آموزان پرداختند.

زیرک قشقایی دیگر برنامه این کارگاه را قصه‌گویی مربیان کانون اعلام کرد و یادآور شد: مربیان کانون برای آشنایی بچه‌ها با ارائه یک قصه، قصه‌ی "غول‌های دماغ دراز" را به‌عنوان یک نمونه برای بچه‌ها بازگو کردند.

این مسئول فرهنگی یادآور شد: این کارگاه یک‌روزه، با قصه‌گویی کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده همراه شد و مربیان کانون نکاتی جهت بهتر شدن اجرای قصه‌گویی بچه‌ها ارائه کردند.

گفتنی است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خوزستان، 60 مرکز ثابت، سیار و پستی دارد و با ارائه فعالیت‌های فرهنگی، هنری با مخاطبین کودک و نوجوان خود ارتباطی نزدیک برقرار می‌کند.

مربیان کانون در این مراکز علاوه بر امانت دادن کتاب به ارائه 40 عنوان فعالیت فرهنگی هنری همچون: قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش عروسکی، پخش فیلم، تهیه روزنامه دیواری، کتاب‌خوانی، نقاشی، سفالگری، گفتگوهای آزاد و ... برای کودکان و نوجوانان می‌پردازند.