پرواز بادبادک های آزادی بر فراز آسمان شلمچه

به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بادبادک های آزادی همزمان با سال روز آزادسازی خرمشهر بر فراز آسمان شلمچه به پرواز در آمد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر اعضا 8 مرکز کانون پرورش فکری در شهرستان های آبادان و خرمشهر با حضور در یادمان شهدای شلمچه با پرواز بادبادک های آزادی به شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در این مراسم که با شعار «من انقلابی‌ام» برگرار شد گفت: حماسه آزادسازی خرمشهر که در سوم خرداماه سال 1361 با رشادت و سلحشوری رزمنداگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس رقم خورد، یکی از شکوهمندترین نقاط عطف تاریخی ملت ایران به شمار می‌رود.

غلامرضا شنبدی افزود: سوم خرداد روز مقاومت ایثار  و پیروزی، ارزشمند ملت ایران با بهره‌گیری و الهام از مکتب  مقاومت و استکبار ستیزی حضرت امام حسین (علیه السلام) و امام خمینی  (رحمه‌الله علیه) است و از این رو یادآوری  تاریخ هشت سال دفاع مقدس و حوادث  و رخدادهای متنی و پیرامونی آن  برای نسل‌های جامعه اسلامی یک اصل مهمی است که در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در طول سال با اجرای فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی همچون: قصه‌گویی، معرفی شخصیت‌های شهدای جنگ تحمیلی، شعرخوانی، نمایش عروسکی، پخش فیلم، کارگاه نشریه دیواری، کتاب‌خوانی، نقاشی ، سفالگری و ... به آن پرداخته می شود.

وی با تاکید بر حفظ و ترویج  فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و زنده نگه داشتن حماسه مقاومت، ایثار و مجاهدت فرزندان ملت ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله یادآور شد:  خرمشهر با ایمان به خدا و ولایتمداری آزاد شد و ما در کانون کودکان و نوجوانان را بر اساس این دو اصل مهم تربیت و پرورش می دهیم.

در ادامه این مراسم اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان های آبادان و خرمشهر بر روی پارچه به یاد رشادت های رزمندگان دفاع مقدس نقاشی کشیدن و پس زیارت یادمان شهدای شلمچه و قرائت فاتحه این اثر هنری را به پاس رشادت ها و قهرمانی های آن ها بر دیوارهای این یادمان نصب کردند.

در بخش دیگری از این مراسم  پوستر" شهر خون"  کاری از اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 2 خرمشهر، خرمشهر به یادمان شهدای شلمچه اهدا شد.

گفتنی است: هم‌زمان با سوم خردادماه به مناسبت آزادسازی خرمشهر 60 مرکز ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان با شعار «من انقلابی‌ام» با حضور کودکان و نوجوانان، فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی همچون: قصه‌گویی، معرفی شخصیت‌های شهدای جنگ تحمیلی، شعرخوانی، نمایش عروسکی، پخش فیلم، کارگاه نشریه دیواری، کتاب‌خوانی، نقاشی و سفالگری را اجرا کردند.