راه‌یابی 2 فیلم پویانمایی نوجوانان خوزستانی به جشنواره بین‌المللی رضوی

2 فیلم پویانمایی نوجوانان خوزستانی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مسابقه «پویانمایی» از مجموعه برنامه‌های کارگروه کودک و نوجوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام راه یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، هیئت‌داوران مرحله استانی مسابقه «پویانمایی رضوی» اثر «کلاغ»، کاری از احمد نژاد نهیرات نوجوان سوسنگردی عضو کانون پرورش فکری را به‌عنوان برگزیده‌ی این مسابقه معرفی کرد.

همچنین در این مسابقه، پویانمایی «رویای حرم» اثر فاطمه باقریان نوجوان اهوازی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به‌عنوان دیگر پویانمایی برگزیده این بخش از مسابقه از سوی هیئت‌داوران معرفی و جواز حضور در مرحله کشوری این مسابقه را دریافت کرد.

بر اساس این گزارش در مرحله ابتدایی این مسابقه در استان خوزستان مجموعاً 50 پویانمایی کار کودکان و نوجوانان تولید شد که 10 فیلم در مرحله‌ی استانی با یکدیگر رقابت کردند.

بنا بر اعلام مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، کودکان و نوجوانان اهوازی با 3 فیلم پویانمایی بیشترین آثار را در این مرحله به خود اختصاص دادند.

غلامرضا شنبدی گفت: 2 اثر برگزیده استانی مسابقه پویانمایی رضوی کانون در استان خوزستان با محورهای موضوعی محورهای موضوعی امام رضا (ع)، وقایع زندگی امام رضا علیه‌السلام و آیین‌های بومی زیارت در 2 گروه سنی 8 تا 12 و 13 تا 17 مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی یادآور شد: فراخوان کارگروه کودک و نوجوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) از سوی کانون، با دو موضوع «داستان‌نویسی» و «قصه‌گویی بین‌المللی» ویژه بخش بزرگ‌سال و هشت موضوع «پویانمایی»، «سرود»، «داستان‌نویسی»، «شعر سرایی»، «کتاب سازی»، «نشریه نگاری» و «قصه‌گویی» برای کودکان و نوجوانان در آذر‌ماه سال گذشته منتشر شد و قرار است برگزیدگان کشوری این مسابقه هم‌زمان با دهه کرامت از سوی کارگروه کودک و نوجوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی ‌شوند.