معرفی 4 گروه برگزیده مسابقه «سرود رضوی» در خوزستان

چهار برگزیده مرحله استانی مسابقه «سرود رضوی» از مجموعه برنامه‌های ویژه‌ کارگروه کودک و نوجوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام در استان خوزستان معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، هیئت‌داوران مرحله استانی مسابقه «سرود رضوی» کانون پرورش فکری، گروه سرود «مهمان خراسان» کار نوجوانان دختر ایذه‌ای عضو کانون پرورش فکری را به‌عنوان اثر برگزیده این بخش از جشنواره معرفی کرد.

همچنین در این مسابقه، هیئت‌داوران گروه سرود «وطن» کاری از دانش آموزان دبیرستان غیردولتی پسرانه دانشگاه شهرستان اهواز، را به‌عنوان دومین گروه برگزیده انتخاب کرد.

سومین و چهارمین گروه‌های برگزیده سرود متعلق اعضای دختر و پسر مراکز کانون شهرهای سوسنگرد و هندیجان است که به ترتیب با عنوان‌های «امام رضا علیه‌السلام» و «ضامن آهو» به‌عنوان برگزیده این مسابقه معرفی شدند.

بنا بر اعلام رابط کارگروه کودک و نوجوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام در استان خوزستان، این 4 گروه برگزیده سرود نوجوانان خوزستانی با کسب رتبه‌های برتر جواز حضور در مرحله کشوری مسابقه «سرود رضوی» را کسب کردند.

پروانه شهریاری گفت: در این مسابقه که در دو مرحله انجام شد در گام نخست 90 گروه سرود با یکدیگر رقابت کردند که درنهایت 18 گروه در مرحله استانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی افزود: این مسابقه با محورهای موضوعی امام رضا (ع)، حکمت، متانت، سخاوت (از سیره اخلاقی امام رضا علیه‌السلام و معارف رضوی) در سه گروه سنی 6 تا 10 سال، 11 تا 13 سال و 13 تا 18 مورد ارزیابی قرار گرفت.

شهریاری یادآور شد: فراخوان کارگروه کودک و نوجوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) از سوی کانون، با دو موضوع «داستان‌نویسی» و «قصه‌گویی بین‌المللی» ویژه بخش بزرگ‌سال و هشت موضوع «پویانمایی»، «سرود»، «داستان‌نویسی»، «شعر سرایی»، «کتاب سازی»، «نشریه نگاری» و «قصه‌گویی» برای کودکان و نوجوانان در آذر‌ماه سال گذشته منتشر شد و قرار است برگزیدگان کشوری این مسابقه هم‌زمان با دهه کرامت از سوی کارگروه کودک و نوجوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی ‌شوند.