نشست‌های تخصصی شاهنامه شناسی در اهواز

نشست‌های تخصصی شاهنامه شناسی به همت مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در شهرستان اهواز در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، غلامرضا شنبدی مدیرکل کانون خوزستان با اعلام این خبر گفت: نشست‌های تخصّصی شاهنامه شناسی چهارشنبه‌ی هر هفته با حضور هوشنگ یونسی شاهنامه پژوه برجسته‌ی استانی در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک اهواز برگزار می‌شود.

وی موضوع‌های این نشست‌ها را خوانش درست شاهنامه و آشنایی با دلایل سرودن این اثر ادبی فاخر توسط فردوسی عنوان کرد و افزود: در این نشست‌های کودکان و نوجوانان با بخش‌های دوره‌ی اساطیری و حماسی شاهنامه آشنا خواهند شد.

شنبدی خاطرنشان کرد: پادشاهی کیومرث و دیوها، پادشاهی هوشنگ (استقرار تمدن ایرانی)، پادشاهی جمشید (گسترش تمدن ایرانی)، پادشاهی ضحاک و قیام کاوه‌ی آهنگر، پادشاهی فریدون؛ تقسیم جهان‌بین سه قوم بزرگ روم، تور و ایران، زال و رودابه، زادن رستم (یافتن رخش)، هفت‌خوان و ... از جمله‌ی این بخش‌های اساطیری و حماسی است.

این مدیرکل فرهنگی یادآور شد: این نشست‌ها با هدف آشنایی هرچه بیشترتر کودکان و نوجوانان خوزستانی با اثر حماسی شاهنامه و حضور خجسته‌ی آن در تاریخ و ادب فارسی ایران تا پایان شهریورماه 1396 برگزار خواهد شد.